Toyota превърна Crown в цяло семейство, включително и кросоувър

Toyota Crown е сред основните модели на японския производител, с които той атакуваше пазарите предимно в родината си и САЩ. Лансиран през 1955 година, автомобилът се предлагаше основно като седан, като от време на време се появяваха и серии в стил купе или комби. Сега, обаче, производителят променя сериозно нещата.
Новото, 16-то поколение на Crown ще предлага 4 различни версии - седан, комби, хечбек и много интересен кросоувър, който комбинира чертите на седан с по-големите колела и по-висок пътен просвет като на SUV-моделите.
От Toyota заявяват, че с новата концепция за седан "на кокили", пасажерите ще могат да влизат и излизат по-лесно от автомобила, а водачът ще по-добра видимост, благодарение на по-високата си позиция. Освен това, някои от дизайнерските акценти, които правят машината да изглежда "по-корава" ще се харесат на клиентите в пазар, в който именно подобни машини са все по-популярни.
Дизайнът е атлетичен, като е семпъл, а на очи се набиват колелата с голям диаметър. В салона акцент е хоризонталното интегриране на дисплея на мултимедията и дигиталния инструментален панел. От марката заявяват, че са използван висококачествени материали, предвид позиционирането на Toyota Crown като по-премиум модел.
Задвижването на новия Crown е поверено на два типа хибридни системи. Първата комбинира атмосферен двигател с обем 2,5 литра и електромотор, докато при втората бензиновият агрегат е с обем 2,4 литра и турбокомпресор. Електромоторът и в двата случая е подпомаган от новоразработена биполярна никел-водородна батерия.
Докато дизайнът дава приоритет на лекотата на влизане и излизане и удобното шофиране, платформата TNGA осигурява лека и добре балансирана каросерия с висока твърдост. Окачването отпред е МакФерсън, а отзад многораменно. Наличен е и пакетът Toyota Safety Sense 2, с подобрени функции за безопасност и асистиране на водача.













