Toyota пуска водородни автобуси
Toyota ще прехвърли чистата водородна технология от седана си Mirai към масовия транспорт съвсем скоро. От 2017 г. японците ще вкарат в продажба автобуси, задвижване от екологично чистите горивни клетки, но те няма да са никак евтини.
Според японското издание "Асахи Шинбун" автобусите ще са с цена около 100 млн. йени, което при сегашния курс са приблизително 1,7 млн. лева. Сериозното число на етикета като Toyota да гледа реалистично при поставянето на цели, затова от компанията планират да продадат около 100 машини преди Олимпиадата в Токио през 2020 г., а два екземпляра ще тръгнат по улиците на столицата още от следващата година.
Водородните автобуси ще използват същата система, каква задвижва и Mirai, но разгърната в по-голям мащаб. Те ще разполагат с 10 резервоара с общ капацитет 600 л, достатъчни за пробег от 200 км. Две горивни клетки ще генерират електричеството, което ще се предава към двойка електромотори със сумарна мощност от 306 к.с. и 670 Нм въртящ момент.
Системата ще е с капацитет 235 кВтч, а призвежданото електричество може да служи и за захранване при авария. То би трябвало да е достатъчно на едно домакинство поне за няколко дни.
Японците инвестират доста във водородната технология, а според слуховете и следващото поколение на Lexus LS ще се предлага с горивна клетка, поне във върховата модификация. Водородната концепция LF-FC също показва ясно направлението на бранда.