Toyota ще прави хибридни моторници
За разлика от някои японски производители като Honda и Yamaha, които произвеждат много различни продукти, Toyota е доста по-събрана на пазара и е концентрирана основно в създаването на автомобили. Фирмата обаче прави и лодки и вече е готова да сподели достиженията на четириколесното си подразделение и с плавателния отдел. А това означава, че скоро ще видим и първите лодки на компанията с хибридно задвижване.
Toyota развива специална версия на своята моторница Ponam 28V именно в тази насока. В момента моделът се задвижва от 3-литровия дизел, използван в Land Cruiser Prado, с мощност от 256 к.с. Към него ще бъде добавен и електрически двигател с мощност от 48 к.с.
Той ще черпи енергия от 11-кВч литиево-йонна батерия и ще осигурява съвършено безшумно придвижване за кратко време, например в пристанището. Не се сещаме за някакво невероятно предимство на тази идея, освен фактът, че могат да Ви откраднат лодката от дока зад къщата без дори да разберете.
Компанията предвижда да направи прототип за пристанищните власти в Токио, който да се използва по време на Летните олимпийски игри през 2020 година, като цялостното проучване на технологията ще бъде от 2018 до 2021 година. Ако всичко върви по план, малко след това ще се пристъпи към серийно производство.
Това всъщност не е изцяло нова идея. И в момента някои съдове разполагат с добълнителна електрическа мощност отстрани на борда за по-лесно маневриране в тесните пристанища. Идеята на Toyota за възможност за изцяло електрическо придвижване на целия съд обаче е следваща стъпка в посока към електрическата ера.
А ако все пак се притеснявате, че някой действително може безшумно да си тръгне с любимата Ви моторница, спокойно можете да останете на вариант с шумния дизелов агрегат.