Ултралекото и мощно ендуро Touratech BMW R 1200 GS Rambler
Мислите, че BMW R1200 GS е прекалено голям и тромав за приключенски пътешествия? Е, мненията винаги са били разделени на две. Но сега, има пълния шанс да клонят към еднопосочни, след като Touratech представи новия си проект R 1200 GS Rambler – мотоциклет, с тегло под 200 килограма, изглеждащ като истински ендуро таран. На този етап моторът е само концепция, но е разработван съвместно с BMW, а специалистите Touratech твърдят че е ‘ready to go’, така че може рано или късно да го видим в серийно производство.
Rambler е значително модифициран спрямо стоковия GS, за да бъде постигнато олекотяване и да се подобри управлението – задвижващият тракт включва двигател и трансмисия от роудстъра R 1200 R, но е комбиниран с карданното задвижване на GS. Този трик дава на модела много директна система с висок въртящ момент и мощност от 125 к.с. Окачването е преработено, рамата е усилена, а куп елементи от карбон и титаний заменят стоковите метални части. Или казано иначе, модерна интерпретация на култовия НР2 отпреди години.
Touratech са конструирали два прототипа, различаващи се единствено по цвета си – единият е черно, сиво и жълто в дизайнерските традиции на компанията, докато другия носи класическите за BMW Motorsport бяло, синьо и червено. Дизайнът и конструирането на прототипите са дело на подразделението TT-3D в Мурнау, докато техническите компоненти са разработени и произведени в централата на Touratech в Нидершах.
Използването на модерни части и технологии като свръхлеки алуминиеви тръби в комбинация с карбонови компоненти и титаниева изпускателна система, плюс замяната на стандартния акумулатор с по-мощна, но по-лека литиево-йонна батерия е довело до „отслабване” с цели 50 кг спрямо стандартния GS. След като мотоциклетът е бил „разчистен” от всички излишни според компанията елементи, рамата е била усилена за хардкор оф-роуд употреба. Монтиран е нов 1,2-литров олекотен алуминиев резервоар, който същевременно формира подрамата. Изключително тънката седалка, разработена от ТТ-3D също е екстремно олекотена.
Друг уникален компонент на Rambler е предната спирачка с олекотен единичен диск, срещана при по-малките състезателни ендуро мотоциклети. Но все така разполагаща с ABS система. Кутията на въздушния филтър е от карбон, а бензиновата помпа е поместена в отделен пластмасов резервоар с обем 1,8 л под основния резервоар.
Интересно е, че BMW R 1200 GS Rambler е оборудван с преден фар от BMW G 450 X, заден от BMW R nineT, докато останалите светлинни индикации са си на GS. Каплите са специално изработени Haan Excel rims, обути с гуми Metzler Karoo 3, отпред 21 x 2.15 и 90/90 R21, а отзад 17 x 4.24 и 150/70 R17.