Volkswagen Tarok е пикап с разгъваем "леген"
На започналото международно автомобилно изложение в бразилския град Сао Паоло дебюта си отбеляза Volkswagen Tarok. Концептуалният пикап е доста атрактивен, с куп иновации и става ясно, че съвсем скоро ще се превърне в сериен модел на германската марка. 5-метровият пикап, за разлика от Amarok не е с рама, а използва платформата MQB и по-точно тази на сходния като габарити SUV Tiguan Allspace.
Volkswagen Tarok е със стилен дизайн, доминиран от свежата предница, която изобилства от осветление, включително такова на радиаторната решетка и около въздухозаборниците. Отзад пък, металикови детайли придават шик на пикапа, а подобно на други модели на VW, задните светлини са по цялото протежение на задницата.
Пикапът има и просторен отварящ се панорамен покрив, а салонът е семпъл, но доста приятен. Подобно на новите серийни модели на германците, инструменталното табло се състои от дигитален дисплей, а мултимедията е с щедро голям екран. Като цяло, всичко напомня на кокпитите в модели като Polo, T-Roc и T-Cross, но не е ясно дали серийната версия на Tarok ще е с тези екстри.
Това, което отличава Volkswagen Tarok от другите пикапи, обаче, е товарният отсек. Машината разполага с отварящ се панел в задната част на кабината, който, в комбинация със свалянето на задните седалки, удължава товарната площ. Или от базовите 1206 мм, дължината на "легена става 1861 мм. Максималната товароносимост на Tarok е един тон, а ето разликите в карго отсека:
Концептуалният пикап използва 1,4-литров бензинов турбомотор с мощност 150 конски сили. Агрегатът може да се задвижва и от смес между бензин и биоетанол. Тягата се предава към четирите колела чрез 6-степенна механична скоростна кутия.
Серийната версия Volkswagen Tarok на ще е на пазара през 2020 година, като първоначално моделът ще се предлага в Бразилия и други латиноамерикански държава. Възможна е появата му и на други пазари, като от Volkswagen споменават за версия с двулитров турбодизелов мотор, отново с мощност 150 к.с.