Volvo XC40 е европейския автомобил на годината

Че кросоувърите и SUV са най-важния автомобилен сегмент на пазара се потвърждава не само от данните за продажби, но и от избора на "Автомобил на годината" в Европа. След като миналата година гилдията на европейските авто журналисти избра за най-добър SUV-модела Peugeot 3008, сега победителят отново е от сегмента на машините с повишен просвет - Volvo XC40.
Най-новият SUV на шведската фирма спечели приза "Автомобил на годината в Европа" с 325 точки и солиден аванс пред конкурентите Seat Ibiza (242 т.), BMW 5 (226), Kia Stinger (204), Citroen C3 Aircross (171), Audi A8 (169) и Alfa Romeo Stelvio (163 точки).
В избора на европейския автомобил на годината участват 60 автомобилни журналисти от 23 европейски държави. Претендентите се оценяват на база дизайн, комфорт, функционалност, цена, задвижване и т.н. Всеки гласувал трябва да разпредели 25 точки между финалистите, като няма право да даде повече от 10 точки на един фаворите.
Това е първа награда за Volvo от създаването на конкурса през 1964 година насам. Можем да твърдим, че и за пръв път автомобил на т. нар. "премиум" марка взима титлата от поне три десетилетия насам, според справка в Уикипедия. С най-много победи в конкурса "Автомобил на годината" в Европа до момента е Fiat с 9 отличия, следван от Renault с 6, Ford, Opel и Peugeot с по 5.
Volvo XC40 дебютира на пазара миналата година и подобно на по-големите SUV-модели на шведския производител бързо стана пазарен хит, като набра над 20 000 поръчки скоро след като бе представен на пазара. Повече за модела вижте тук: http://auto.offnews.bg/news/Novini_1/Novoto-Volvo-XC40-s-predpremiera-u-nas_29356.html
В България, все още се залага на леките автомобили, като SUV моделите участват в отделна категория в българския вариант на "Автомобил на годината". От тази година бе въведена нова категория, в която участват всички финалисти в отделните класове (леки, градски, кросоувър и т.н.) като първи победител е Ford Fiesta, но може би след време на върха ще видим именно кросоувър...












