12 август 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Забравени концепти: Mercedes-Benz NAFA

През 70-те и 80-те се появяват някои много шантави концепти на четири колела. Един от тях безспорно е този Mercedes-Benz NAFA, който дебютира през лятото на 1981 г. и се задвижва от 1.0-литров 3-цилиндров двигател с 40 к.с. Като изключим дизайна, не е нищо кой знае какво, нали? Но това е преди да ни стане ясно, че задвижването е предно, задните колела също завиват, трансмисията е автоматична, а воланът има серво усилване.

Най-странното нещо в този концепт е не външният му вид, а името му. Пълното наименование е Nahverkehrsfahrzeug, което в превод от немски означава „автомобил за къси дистанции“. С появата на NAFA Mercedes-Benz дава ясно да се разбере, че има амбиции в света на градските автомобили. И въпреки че прототипът така и не достига до серийното производство (основно заради това, че не успява да покрие изискванията за безопасност на собствените си създатели), идеята зад него оживява 15 години по-късно в първото поколение на А-Class и първия Smart ForTwo.

Иначе казано, NAFA поставя основите на тези два модела, като от Mercedes дори казват, че концептът „не е потънал в забрава“, тъй като утвърдената чрез него визия е вградена в прототипа на първия A-Class. Имайки предвид всичко това, трябва да отбележим, че прототипът на първия A-Class е значително по-дълъг от 2.5-метровия NAFA. Това може да се види особено лесно на снимката по-долу, на която NAFA е подреден до своите наследници. Концептът посредата се казва Vision A 93 и е представен през 1993 г., няколко години преди на пазара да се появи A-Class.

Mercedes-Benz NAFA е по-къс дори от дългият едва 2.69 метра Smart ForTwo.

Автомобилът е по-къс и от друго модерно супер мини – Toyota iQ и неговият по-луксозен, но все толкова абсурден събрат Aston Martin Cygnet. Колкото до тях, те имат радиус на завиване от 7.8 метра, докато добрият стар NAFA изпълнява същата маневра при радиус от 5.7 метра. Компактният размер в комбинация с нищожния радиус на завиване и серво усилването на волана, биха били идеални за маневрирането в пренаселените градски части и биха превърнали паркирането в детска игра. Особено заедно с четирите завиващи колела.

Концептът се задвижва от малък 3-цилиндров двигател с 1.0 литър работен обем и мощност от 40 к.с. Задвижващи са предните колела, а скоростната кутия е автоматична. Не звучи като сериозна мощ под капака, но трябва да се имат предвид и размерите, които водят със себе си и доста ниско тегло.

Освен всичко друго, NAFA има и автоматично прибиращи се огледала, което за концепт от 1981 г. е направо впечатляващо.

Подобно на излезлия десетилетия по-късно Peugeot 1007, Mercedes са снабдили двуместния си автомобил с плъзгащи се врати, които осигуряват по-лесен достъп до интериора и в най-тясното паркомясто. Широчината на купето е 1.5 метра, а според Mercedes интериорът предлага „комфорта на S-Class”.

Подозираме, че с последното вероятно са се шегували.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.