Забравените концепции: Toyota Celica Cruising Deck
Toyota Celica Cruising Deck е атрактивен концептуален модел, който е представен през 1999 г. на автомобилното изложение в Токио. По това време японците решават да покажат спортен автомобил, ориентиран към хората, които обичат да прекарват времето си сред природата.
Проектът представлява тогавашното виждане на дизайнерите на Toyota за плажна Celica. Проектът е базиран на седмото (финално) поколение на спортното купе и е явна препракта към концепта CAL-1, който Toyota представя на същото изложение, само че 22 години по-рано.
Като оставим настрани необичайното купе, Celica Cruising Deck има открити и сгъваеми задни седалки, вдъхновени от автомобилите през 20-те. Нещо повече, двата реда седалки са разделени със стъкло, подобно на някои стари лимузини. Разбира се, стъклото не е фиксирано и може да се свали от шофьора и пасажера до него.
Японците са искали колата да е още по-специална, затова да вградили задните подглавници в гигантското крило, просто така...
Когато концептът е представен, тогавашният шеф на Toyota – Кацуширо Накагава – го описва като „атрактивен, спортен и адски забавен!“ Имайки предвид външния вид на колата, както и 1.8-литровия атмосферен бензинов двигател със 187 к.с., подобно определение ни звучи повече от достоверно. Двигателят е взет директно от стандартната Celica и е комбиниран с 6-скоростна механична трансмисия, която задвижва предните колела.
Пък и добре съчетаното с останалия дизайн ремарке, в което можеш да натовариш новия си джет, изглежда доста изкушаващо. Поне ако живееш на някое топло място близо до морето.
Според нас концептът би бил една идея по-привлекателен, ако задвижването беше задно, подобно на първите три поколения на Celica, но това едва ли е от голямо значение, тъй като говорим за футуристичен за времето си концепт, който никога няма да се движи по улиците.