19 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Защо да НЕ караме със зимни гуми през лятото

Извънредното положение в целия свят поради COVID19 не бива да е извинение да не пътувате безопасно. С плавното покачване на температурите навън е време отново да помислим за смяната на зимните гуми с летни. Както всяка година, препоръчително е да приложите „правилото за седемте градуса“ – когато външната температура се повиши до около 7°C, трябва отново да сложите летните гуми. Когато е безопасно за вас и всички други хора, участващи в смяната, трябва да започнете да мислите за уговаряне на среща с вашия местен търговец на гуми или сервиз.

Тъй като животът рано или късно ще се върне към (донякъде) нормално ежедневие, важно е вашият автомобил да бъде готов за пролетта и лятото. Лука Шировник, ръководител на техническото обслужване на клиенти в Continental Adria, споделя защо е важно да пътуваме с подходящите гуми за по-топлата част от годината и какви са причините за смяна на гумите:

Летните гуми предлагат повече безопасност през топлия сезон: те са направени със специални каучукови компоненти, които са по-твърди от зимните смеси. По-голямата твърдост в профила на протектора означава по-малко деформиране на блоковете в профила. През летния сезон (характеризиращ се по-високи температури) това води до по-добро управление в сравнение със зимните гуми, както и по-къс спирачен път. Това означава, че летните гуми предлагат повече безопасност през летния сезон.

Екологични и икономични: летните гуми имат по-ниско съпротивление при търкаляне от зимните гуми. Това подобрява ефективността и следователно намалява разхода на гориво, което прави такива гуми много по-екологични и икономични – както за планетата, така и за вашия портфейл.

По-малко шум: благодарение на дългогодишния си опит Continental може да заяви, че летните гуми са също така по-тихи в сравнение със зимните. Профилът на протектора в летните гуми е много по-твърд и има по-малко деформиране на материала. Това намалява нивата на шум и прави летните гуми много по-добър избор, когато става дума за комфортно шофиране.

Издръжливост при високи температури: летните гуми се изработват от каучукова смес, която е проектирана за по-голям набор от температурни и пътни условия. Шофирането със зимни гуми по второкласни и третокласни пътища, където има дребни камъчета, може да доведе до отчупване на малки и по-големи парчета от материала на протектора. Зимните гуми са много по-податливи на механични срязвания поради мекия си материал.

Шировник също така отбелязва, че все повече хора се интересуват от всесезонни гуми. Макар да ги препоръчва на онези, които не шофират много (до 15 000 км на година), използват автомобила си само в града, живеят на места с мека зима или не шофират редовно на сняг (или си стоят вкъщи, когато времето стане наистина лошо), той недвусмислено добавя:

„Поради своите физически ограничения, всесезонните гуми могат единствено да бъдат компромис между летните и зимните гуми. Разбира се, те са много по-добър избор за температурите през летния сезон в сравнение със зимните гуми, но единствено летните гуми предлагат най-добрите нива на безопасност и комфорт през лятото.“



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:11 3
+ 0
- 0
sffsdf36872
+ 4
- 24
При 40 лв смяна на гуми предпочитам да си взема едни нови (зимни или летни) и карам с тях 2-3 години, зима и лято. В годината един път баланс и това е. После купувам нови. Като ударя черата сметката не е лоша.
+ 17
- 10
Що, щото са по-скъпи от летните. В тях има поне една шепа гума на всичките четири. А в летните има колкото една щипка сол. Останалото е полиетилен и полиимиди. Иначе за кво им е да свирят по завоите с три километра в час на асфалта 10 градуса по Целзий.
"Износоустойчива смес". Дрън-дрън. "Купувайте по два комплекта всяка година", това е и целия номер. Освен шарката на грайферите, ма и тя се мотае през няколко години една и съща. Чунким има много възможни шарки, и всичките вече не са пробвани.
А, и фасона. Колко брутално изглеждали:))
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.