Женева: Subaru търси място под слънцето с новия XV
Когато говорим за следващо поколение на някой модел, често имаме предвид автомобил с козметични промени, който цели да привлече внимание на търсещите ново возило. Понякога обаче разликите между поколенията е доста сериозно. И докато първият случай в автомобилната индустрия обикновено се определя с термина "facelift", то при втория се използва "all new", или "изцяло нов".
Почти сигурно е, че SUV модела на Subaru - XV ще попадне във втората категория. Голямото момче на японците живее в суров и жесток свят на брутална конкуренция, особено в този сегмент. Затова и производителят е наясно, че лека козметика няма да свърши работата. Новият XV има доста сериозни разлики от своя родител, представен на света през 2012 година.
Най-основната разлика е различната платформа. Новобранецът е изграден на базата на изцяло новата платформа на компанията и философията "Dynamic x Solid", като прави впечатлението, че е автомобилът е малко по-широк и по-нисък, но клирънсът от земята е запазен. По този начин промените няма да засегнат едно от най-големите достойнства на компанията - представянето извън пътя.
Говорейки за офроуд, трябва да продължим мисълта със задвижването на четирите колела, което се случва чрез системата Symmetrical, която вече има X-Mode за подобрена работа при ниско сцепление. Тя е комбинация от моментно оптимизиране на работата на двигателя, разпределението на усилието на колелата и др.
Двигателят е тругата сфера, в която има промени. Пъргавият 2-литров боксер, който е с много сменени компоненти, е още по-добър с увеличената мощност от 148 до 154 к.с. и въртящ момент от 196 Нм. Той задвижва колелата чрез CVT автоматична трансмисия с възможност за ръчна смяна на седемте предавки. Освен това предавателното число е намалено от 14:1 до 13:1.
Акцент в новия XV със сигурност е и сигурността, която се осланя на една кошница системи, начело с EyeSight, автоматично спиране преди удар, адаптивен автопилоти и следене на лентата на движение. Фаровете пък автоматично преминават от къси на дълги и обратното, в зависимост от насрещния трафик.
Екстериорът е по-агресивен и модерен, благодарение на нови линии, алуминиевите джанти и шестоъгълната решетка. Производителят добавя и два нови цвята в гамата - Cool Gray Khaki и Sunshine Orange. Интериорът пък е подчинен на новата информационно-развлекателна система с 8-инчов екран, а оранжевите шевове и новият волан също допринасят за уютното усещане.
Новият Subaru SV ще бъде представен по време на салона в Женева, който отваря врати след 2 дни.