Обновеният УАЗ Патриот се отправя към пазара
След две години чакане най-накрая се появи обновената версия на популярния всъдеход УАЗ Патриот. Големият SUV на руснаците се е с добил с умерен фейслифт отвън и доста по-сериозно обновление в салона и техниката. Що се отнася до външния вид, впечатление прави новата пластмасова радиаторна решетка с по-голямо лого, нови модели лети джанти и някои дребни декоративни освежавания, като рестайлинг на броните (така например от задните са изчезнали пластмасовите светлоотразители) и добавянето на рейки на покрива. Припомняме ви как изглеждаше моделът досега:
Много по-сериозно е обновен салонът на новия УАЗ Патриот, където още в базовото ниво на оборудване има ABS, EBD, две въздушни възглавници, ел. огледала с отопление. На разположение срещу доплащане са климатик, ново аудио с тъчскрийн дисплей, подгрев на предните седалки и заден парктроник. Налице е многофункционален волан с три спици, круиз контрол, а интересна е функцията "вежлив шофьор" при която чуквайки два пъти по бутона за аварийните светлини, те примигват три пъти, за да благодарите на някой, който ви е пуснал в неговата лента, например.
Едно от сериозните обновления в УАЗ Патриот е замяната на допотопните два резервоара за бензин с един. Вместо досадните метални "баки", налице е нов полимерен резервоар, макар и с леко намалена вместимост (68 л спрямо 72 за предишните два). И като заговорихме за бензин, именно с бензинов двигател за момента ще се предлага руският всъдеход. За момента не е предвидена дизелова версия, като според запознати се търси подходящ готов двигател от чуждестранни партньори, вместо да се прави собствена разработка. За момента се спрягат имената на Mahindra от Индия и китайците от SAIC. SAIC най-вероятно ще е и доставчикът на автоматична скоростна кутия, която се предвижда в близко бъдеще.
Дотогава, UAZ Patriot ще разчита на добре познатия атмосферен бензинов агрегат ЗМЗ-40906. Моторът с обем 2,7 литра е с повишена от 128 д о135 конски сили мощност, като е с оптимизирани горивопроводи, нов тип ремък и по-удачно разположен разширителен съд за охладителната течност. Скоростната кутия е 5-степенна механична, налице са бавни предавки и включване на предния мост за 4х4 задвижване. От производителя уверяват, че съвсем скоро ще се появи турбобензинов двигател, както и изцяло нова система за постоянно 4х4 задвижване.
За да подобрят проходимостта на УАЗ Патриот, инженерите са добавили функция на ESP, имитираща блокаж на диференциала, а като опция се предлага блокировка на задния диференциал с електронно управление. Оптимизирано е и окачването, което има по-добър ход при атакуване на оф-роуд препятствия.
За зла участ на феновете на руския всъдеход, новият УАЗ Патриот се предлага и на нови по-високи цени. Докато предишната базова версия е струвала 779 000 рубли, сега е 809 000 (). Доста по-солидни са цените при най-високите нива на оборудване.
Обновеният UAZ Patriot вече е достъпен за поръчка в руските дилърства на марката, а скоро ще се появи и на експортните пазари (страните от бившия Съветски съюз, Китай, Виетнам и Латинска Америка).