Dacia Hipster: задава ли се електрическата революция на марката?

Малкият "кашонест" прототип дава заявка за евтин и способен градски електромобил

Offnews Последна промяна на 06 октомври 2025 в 15:16 209 0

Dacia Hipster

Кредит Dacia

Dacia Hipster

От компанията, която ни даде Duster и Bigster, идва... Hipster. Dacia представи още един автомобил с необичайно име и амбициозната мисия „да изобрети популярния електромобил на утрешния ден“. Последната концепция на марката, собственост на Renault, изоставя изцяло плавните линии в полза на изключително ъгловат дизайн, целящ максимално оползотворяване на вътрешното пространство.

От снимките трудно може да се разбере колко малка е всъщност тази кола. С дължина едва 3 метра, тя е значително по-къса от японски kei автомобил. А всъщност Hipster напомня на футуристичен Honda N-Box, но в още по-компактен формат. Или пък на Citroen Ami... Височината е 1,53 м, широчината – 1,55 м, а теглото е под 800 кг.

Въпреки миниатюрните размери, Dacia твърди, че малкият електромобил предлага четири пълноразмерни седалки и дори малък багажник – макар и с обем само 70 литра. При сгъване на задната седалка обаче капацитетът скача до приличните 500 литра.

Капацитетът на батерията не е уточнен, но предвид компактните размери и ниското тегло на автомобила, е ясно, че Hipster не разчита на тежък акумулаторен пакет. Dacia казва, че пробегът е достатъчен за ежедневна употреба, като ще са нужни едва две зареждания седмично.

Както и при серийните модели на марката, кубичната концепция е разработена с максимална икономичност. Например квадратните задни светлини са монтирани зад стъклото на задната врата, елиминирайки нуждата от отделни панели. А както при Porsche 911 GT3 RS, дръжките на вратите са заменени с текстилни ленти – по-леки и по-евтини.

Ако сте носталгични по старите предни пейки, Hipster има такава. Седалките са покрити с мрежест плат за намаляване на разходите, а отделните подглавници са окачени над предните и задните места. Въпреки минималистичния интериор, Dacia не е спестила напълно от безопасност – шофьорът и пътникът отпред разполагат с въздушни възглавници.

Освен просторния си салон спрямо габаритите, Hipster впечатлява с практичност. В интериора има 11 точки за закрепване на аксесоари като поставки за чаши, допълнителни светлини, портативен Bluetooth високоговорител или дори подлакътници.

Колкото и суров и ексцентричен да изглежда, Hipster въплъщава интригуваща идея. Ако концепцията за „абсолютния минимум“ се превърне в автомобил, това би бил той – всичко необходимо, без излишна цена, тегло или сложност. На практика това е нещо повече от квадрицикъл – европейска интерпретация на философията на японските "кей кар" субкомпактни модели.

Дебютът на концепта съвпада с обсъжданията в Европейския съюз за създаване на отделна категория правила за свръхкомпактни електромобили. Такива превозни средства няма да трябва да отговарят на всички изисквания за стандартните електрически коли, което ще намали производствените разходи. Така спестените средства могат да бъдат прехвърлени към клиентите, а производителите пак да реализират печалба – дори при продажна цена под 20 000 евро.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !