
Автоматиците са горе-долу дуракоустойчиви. Лост или селектор, два педала на пода с това приключаваме. Не и Ford. "Синият овал" патентова идея, с която простото за шофьора устройство ще стане далеч по-объркващо.
От Детройт са решили, че наличието на лост отнема от ценно място в купето и вреди на естетиката. Не е ясно какво ще се случи с освободеното мястото и какво планират да окичат централната конзола, но Ford прехвърлят механизма към волана под формата на два отделни селектора. Съдейки по скицата, подадена в патентното ведомство в САЩ, става дума за две пера. Дотук добре, запазва се изборът между D-N-P-R предавки и той отново става само при настискане на спирачката, но начинът на работа е изненадващ.
Спрели сте. Цъкате дясното перо, вече сте на D или предна скорост и потегляте. Тази част от предложението няма да обърка шофьорите. Лявото перо обаче действа различно. На него са разположение опциите за изключване от скорост, паркиране и задна предавка. Едно щракане за нулева, второ за паркиране и трето за задна. Излишното усложнение идва от факта, че за да се изключи от задна трябва да се мине през D, а не става с последователно превключване на същото ляво перо.
Така да речем при паркиране назад, вместо да бутнете лоста на позиция P и да забравите за всичко, ще трябва първо да превключите на скорост и чак тогава отново да са заиграете отново с лявото перо. Не се съмняваме в способностите на повечето шофьори, но пък и бихме се обзаложили, че това ще доведе до поочукани коли при паркиране.
Ford осъзнават, че идеята не е гениална, затова заедно с нея обмислят два други варианта. Първият е най-логичният - да може да се преключва през N-P-R безкрайно. Другата опция е включването на задна да става със задържане на същото ляво перо. Да се чуди човек какво им минава през главите на инженерите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2
09.09 2023 в 05:48
1
16.05 2017 в 23:20
Простете на автора на статията. ..
Явно съди по своя износен съединител и оронените зъбки на скоростите.
Последни коментари