
Може би си спомняте за плановете на британския химически магнат Джим Ратклиф да възроди спрения от производство офроуд ветеран Land Rover Defender. Собственикът на корпорацията Ineos преговаряше с Land Rover да купи производствената линия за всъдехода, а след като му бе отказано, както и всякаква техническа и друга помощ, заяви, че сам ще се справи с възраждането на иконата.
След като от JLR, обаче, му забраниха дори да споменава името Defender в плановете си, Ратклиф заяви, че не желае да копира британския модел дословно, а да създаде всъдеход, който да запълни нишата след оттеглянето на "Дефи", но който да напомня на все пак на хората за легендата. Така, милиардерът кръсти новия си проект Grenadier и явно е започнал усилена работа по него. И привлича сериозни партньори - наскоро Ineos Automotive подписа договор с германската фирма MBtech за инженерната дейност по бъдещия Ineos Grenadier. А интересното е, че MBtech е частично собственост не на кой да е, а на Mercedes-Benz.
Съгласно договора, MBtech ще осигури екип от 200 инженера, които ще работят единствено по проекта Grenadier, а от Ineos описват сделката като "събиране на германския инженеринг и британския дизайн и предприемачество в едно". Резултатът, който се очаква е корав офроудър, носещ духа на оригиналния Land rover Defender, без, обаче, да го копира дословно.
Очаква се съвсем скоро да се появявят първите скици на бъдещия всъдеход, а до средата на годината да станат ясни финалните спецификации на автомобила. До края на годината би трябвало да се появявят и първите тестови прототипи, а производството да започне през 2019 година, като първите коли да са по пътишата (и извън тях) в началото на 2020 г.
MBtech е създадена през 1995 година като Mercedes-Benz Technologies, но през 2012 година Daimler продава 65% от дяловете на AKKA Technologies. въпрек итова, и до днес инженерната компания продължава да работи по множество проекти за германския автомобилен производител, но и за други автофирми. Според сделката с Ineos, германците ще поемат цялостния процес по разработването на всъдехода и компонентите за него.
Ineos е с приходи от 43 милиарда британски паунда за миналата година и печалба от близо 4 милиарда. За автомобилното си начинание, компанията възнамерява да инвестира около 700 милиона паунда, включително за построяването на завод за асемблирането на бъдещия Grenadier. Компанията заявява, че е склонна да използва завод съвместно с друг производител или пък да преработи действащ (или изоставен) завод за своите нужди.
Засега, плановете са Grenadier да се произвежда във Великобритания, макар да има интерес от различни европейски държави. А и предстоящият "Брекзит" също колебае инвестициите, още повече, че плановете на Ineos са 70 - 80% от произведените джипове да са за експорт. Целта е годишно да се реализират около 25 000 всъдехода, като основни пазари ше са САЩ, Африка и Европа. Цените ще са сходни с тези на отишлия си Defender, чието производство също бе около 25 000 бройки годишно.
Очаква се бъдещият SUV на Ineos да е с дизелов двигател, но се обсъждат и възможности за хибридни и електрически версии. Grenadier ще е на класическата за офроуд машините компановка с купе върху рама и ще е доста семпъл, без излишни електроники, което би трябвало да го направи предпочитан пред бъдещото поколение Land Rover Defender.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 05:23
Последни коментари