

Както беше обещано, Ferrari представи най-новото попълнение в своята гама. Наречено Amalfi, това е купе с предно разположен двигател и четири места, предназначено да замени досегашния модел Roma, като използва голяма част от неговия дизайн. Предната част е изцяло нова, в съответствие с текущия корпоративен стил на компанията, а интериорът е значително обновен. Битурбо V8 двигателят остава, но с малко повече мощност.
Що се отнася до пропорциите, Amalfi изглежда почти като копие на Roma купе, с подчертани задни арки, остра предница и скулптиран преден капак. Дизайнът „нос на акула“, познат от модели като SF90 и 12Cilindri, вече присъства и тук, с черна лента, свързваща двете елегантни светлини. Отзад се запазват четирите характерни задни светлини, свързани с черен декоративен елемент между вътрешните два фара.
Най-голямата промяна е в интериора, където Ferrari се отказва от досадните сензорни бутони на волана и ги заменя с истински, физически бутони. Още по-добре — сензорният стартов бутон също е премахнат и заменен с реален, титаниев бутон, разположен отляво. Кой каза, че Ferrari не слуша клиентите си?
Под капака се намира познатият 3.8-литров битурбо V8 на Ferrari, сега с мощност от 640 конски сили — с 19 повече от Roma. Въртящият момент остава 760 Nm като при предшественика. Задвижването е към задните колела чрез осемстепенна трансмисия с два съединителя, а производителят твърди, че ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3.3 секунди, а максималната скорост е 319 км/ч. Допълнителната мощ идва от по-леки разпределителни валове, по-прецизно изработен двигателен блок, масло с по-нисък вискозитет и фино настроени турбокомпресори, обясняват от Ferrari.
Amalfi е снабден и с нови технологии. Шофьорите ще усетят новата електронна спирачна система (brake-by-wire), взаимствана от моделите 296 и 12Cilindri, при натискане на левия педал. Отзад има активен заден спойлер, който се повдига при висока скорост за по-голяма стабилност. В най-високата от трите позиции, спойлерът осигурява 110 кг притискаща сила при 250 км/ч, като добавя под 4% съпротивление.
Системата Side Slip Control 6.1 също присъства – тя контролира всички входни данни на автомобила, от ъгъла на завиване и движението на окачването до страничното плъзгане, за да осигури максимално сцепление и представяне във всяка ситуация.
Естествено, на борда има пълен набор от ADAS системи за безопасност, включително адаптивен круиз контрол, автоматично аварийно спиране, предупреждение при напускане на лентата, асистент за задържане в лентата и други.
Няма официална информация кога ще започнат доставките, но се очаква производството на Amalfi да стартира преди края на годината. Очаква се цената да е по-висока от тази на Roma - поне 300 000 евро, спрямо 240 000 за предшественика. Ако предпочитате кабриолет, въпрос на време е да се появи и такава версия, тъй като Ferrari регистрира търговската марка Amalfi Spider още миналата година.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари