
Водородното задвижване не е нещо ново за Toyota, японците отдавна работят върху технологията, но сега я прехвърлят в друга насока. Каква посока ли? Към тежкотоварните машини и по-точно влекачите.
Създаденият от тях камион Project Portal използва две горивни клетки, изтръгнати от Mirai и дебютира с една-единствена бройка в Щатите, с възможност за допълнително създаване на още екземпляри.
Камионът е трудно различим от всеки конвенционален такъв на пътя, но под ламарините задвижването от малкия Mirai вади над 670 к.с. и 1800 Нм въртящ момент. Project Portal има малка батерия с капацитет 12 кВтч, но заради големият си резервоар (10 пъти по-голям от този на Mirai) изминава над 320 километра презареждане. Когато се прибегне до водородна станция, зареждането отнема около 20 минути.
Toyota са наясно, че "една птична пролет не прави" и затова целят да развият мудната водородна инфраструктура с повишане на потреблението. Големите машини консумират повече гориво, затова и се прибягва до тях. Според компанията при увеличаване на броя на подобни машини по пътищата цената на водорада ще се намали драстично.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 05:50
Последни коментари