
На автомобилното изложение в Париж през 1980 г. Citroën представя нов концепт, който се казва Karin. Той има странно, пирамидално купе, 4-цилиндров двигател, предно предаване и хидропневматично окачване, което наподобява това в легендарния Citroën DS.
По това време Citroën е във вихъра си, поне що се отнася до концептите, а Karin е доказателството, че дизайнерите на френската компания са били способни на подвизи, когато им е дадена пълна свобода.
Идеята за пирамидалното купе е на главния дизайнер на Citroën по това време Тревор Фиоре, като именно това е основната черта на Karin, който го прави атрактивен и днес. Футуристичният интериор може да приеме трима души, като шофьорската седалка е разположена централно, а другите две са разположени от двете й страни. Подобно разположение се появява на борда на McLaren F1, но повече от десетилетие по-късно.
И докато днес компаниите всячески се опитват да вградят всички контролери в мутимедийната система, през 80-те Citroën няма нищо против бутоните. Интериорът на Karin е обсипан с десетки копчета, които осигуряват независим достъп до всяка отделна функция на колата. Бутони има дори по корите на вратите, които разполагат и с вградени монитори, което е било революционно решение в онези години.
В Citroën никога не са имали намерение да произвеждат тази пирамида на колела. В интерес на истината французите сглобяват този концепт, само защото не са имали какво друго да покажат на публиката. Което по никакъв начин не умаловажава постигнатото.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари