Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
16 декември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Volkswagen W12: началото на нова ера или как VW разби рекордите за скорост

Едно е ясно - Volkswagen не се плашат от големи начинания. Придобиване на Porsche? Да, разбира се. Създаване на прозрачния стъклен завод? Няма проблем. Има обаче един проект, с който немците демонстрират докъде стигат амбициите им. За да го припомним, трябва да се върнем почти 15 години назад във времето. 

Датата е 23 февруари 2002 г., а италианската писта "Нардо" е огласяна от рева на нещо чудовищно. На асфалта е суперспортният концептуален Volkswagen W12. В продължение на 24 часа немската машина лети около кръглото трасе със средна скорост от 322,9 км/ч. След изминати почти 8000 км равносметката е красноречива. Разбити са 12 рекордна за скорост. 



W12 е любопитен не само заради завидните си постижения, а и защото самото му създаване е изпълнено с не съвсем разбираеми решения. Фердинанд Пиех, мозъкът зад цялата операция, чието име е обвързано и с Bugatti Veyron, настоява колата да използва W12 двигател, който днес може да се приеме като рутинен избор, но не и преди близо 20 години, когато се развива действието. Не е ясно и защо австриецът се спира на система за задвижване на четирите колела, защо с визията се заема Джуджаро с Italdesign и защо целият този труд е хвърлян върху кола, за която се предполага, че ще е просто лъскав концепт. Отговорите са два: Пиех го е направил просто защото може или е бил съвсем наясно, че W12 ще бъде много повече от поредният автомобил за украса на щанда на марката на някой автосалон.



В крайна сметка са създадени три вариации на модела. Първият W12 от 1997 г. е купе, следвано от роудстър през 1998 г. и W12 Nardo от 2001 г. Началото е сравнително скромно. Тогава 12-цилиндровият мотор е с обем 5.6 и 414 к.с. Това се променя при Nardo, където обемът е увеличен до 6 литра, а мощността скача до 591 к.с.  VW твърдят, че  ускорението до 100 км/ч отнема само 3,7 секунда, а максималната скорост е  350 км/ч.



Всички твърдения се доказват на "Нардо". След денонощието, прекарано на италианската писта и изминатите 7749,4 км, немците съобщават, че са разбили с 27,7 км/ч световния рекорд за скорост в рамките на 24 часа, поставен от самите тях със същата кола само броени месеци по-рано. Паднали са 12 класови и още 5 световни рекорда. 



Хвалбите на VW са дръзки, но и заслужени: "Това води до усещането, че 12-те най-важни рекорда за дистанция и време в сегмента за прототипи с атмосферни двигатели до 8000 куб. см - класът на суперспортните модели - се държат от един производител - Volkswagen. Тази ситуация не се е случвала преди", казват гордо германците. 

Въпреки че купето W12 не влиза в производство, Пиех оставя сериозна следа във Volkswagen със спорните проекти Phaeton и Touareg. Когато Bugatti става част от групата се появяват и серия концептуални коли с W18 двигатели. Следва придобиване на Bentley, дъщерната Audi купува Lamborghini и Ducati, останалите акции от Porsche също падат в ръцете на VW. Успехът е шеметен, а началото на тази ера е поставено не от друго, а от концептуалния W12. И макар и той най-вероятно да е скрит в някой тъмен гараж, едноименният му двигател остава на служба и в Audi A8, Bentley Continental GT и Flying Spur и VW Phaeton. 


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Марки

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.