01 май 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Bosch разработва електрически спортни картинги

Ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди, максимална скорост от над 130 км/ч и само с едно натискане на педала се чува свирене на гуми, тъй като пиковият въртящ момент се достига мигновено. Липсват само ревът на двигателя и миризмата на бензин. Това е невероятното преживяване, което FIA Electric, New Energy Commission (Комисията за нова енергия) и Германската асоциация по моторен спорт (DMSB) представиха на 21 май 2016 г. в Берлин.

В рамките на FIA Formula E бе презентиран „E-Карт“ – прототип на състезателен карт с изцяло електрическа тяга. За иновативното задвижване FIA и DMSB заложиха на Бош. Доставчикът на технологии и услуги го разработи в сътрудничество със сдруженията за моторен спорт и с най-големия производител на картове в Германия – Mach 1 Kart. В Берлин всички тези организации представиха заедно своя първи прототип.

Картинг спортът се смята за входящо квалификационно ниво за професионалния автомобилизъм. В момента повечето състезателни картове са задвижвани от двигател с вътрешно горене. FIA, DMSB, Mach 1 Kart и Bosch започват да разработват напълно новото електрозадвижване за професионалния картинг от празен лист хартия. Идеята е да се създаде дисциплина в моторния спорт с цялостно електрозадвижване без никакви компромиси с мощността и динамиката.

Инженерите от моторния спорт откриват решението в новата Boost Recuperation System (BRS) – форсиращо-рекупериращата система на Бош, чието първо поколение влиза в серийно производство през 2017 г. Електрическите компоненти на BRS поддържат ДВГ на компактните автомобили с до 10 kW допълнителна мощност. Така разходът на гориво и емисиите от CO2 намаляват с до 15%. Освен това системата осигурява на ДВГ допълнителни 150 Nm въртящ момент при ускорение.

В основата на новото задвижване са два стартер-генератора с обща мощност от 20 kW. Те се грижат за спортния въртящ момент от 300 Nm на задния мост. 48-волтов литиев акумулатор осигурява енергията. Освен това стартер-генераторите рекуперират енергия при спиране и я ползват за ускорение. Мозъкът на задвижването е специално разработеният управляващ блок, контролиращ енергийните потоци в карта. Системата е напълно комплектувана със сензори и кабели. С новата електрическа тяга шасито на Mach 1 Kart се превръща в екологично чиста, бърза и динамична спортна кола.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:18 1
+ 0
- 0
sffsdf12220
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.