27 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Льоб атакува Сайнц в етап 9 на Дакар 2024

Французинът спечели етапа и свали малко от аванса на водача

Етап 9 на рали Дакар 2024 върна състезателите там, където започна всичко – в АлУла. Отсечката, включваща 417 километра срещу хронометъра, промени терена към предимно каменист, както бе и в началото. В допълнение, навигацията бе доста технична.

Отново неприятен ден за Насър Ал Атия в тазгодишната надпревара. След като бе меко казано бесен от неустойчивостта на болида си BRX Prodrive в етап 8, сега тезата на катареца се потвърди. Скоро след като стартира в отсечката, Насър се върна обратно на пътя, заради пореден технически проблем. На екипа на BRX той заяви: „Съжалявам, не искам да седна отново в тази кола. Реших да дойда и да ви благодаря, но си отивам вкъщи. Ако не бях Насер Ал Атия, ок, бих приел да продължа. Тази година в Дакар научих нещо важно и мисля, че това нещо няма да се случи отново“.

Остава да разберем дали действащият шампион при автомобилите в „Дакар“ все пак ще продължи програмата си с Dacia, както бе планирал, тъй като болидите на румънската марка до голяма степен ще са базирани именно на BRX Prodrive машините, с който той и Себастиан Льоб участват сега.

Споменавайки Льоб, той бе искрено учуден от поредните проблеми на съотборника си. И за разлика от ал Атия, нямаше никакви драми и успя да вземе своята трета поредна и общо четвърта етапна победа в рали Дакар 2024. Французинът изпревари Карлос Сайнц с малко над 4 минути, като така разликата между двамата в генералното намаля до 20 минути и половина. Трети за деня се класира Матьо Серадори, на малко по-малко от 5 минути зад най-бързия. Серадори държи петото място в общата подредба, но към момента изглежда извън сметките за финалния подиум.

Очевидно от тук нататък стратегията на Сайнц и Audi ще е да се движат възможно най-бързо, но без задължителни етапни победи, за да оставят Льоб да „върши черната работа“ и да отваря последните етапи. А съотборниците на Матадора очевидно ще карат в пакет, движейки се зад настоящия лидер на отбора, за да помагат при нужда.

При мотоциклетите Honda отбеляза тройна етапна победа, като най-бърз ба Адриан Ван Беверен. Французинът изпревари с 32 секунди Рики Брейбек и с около 4 минути и половина Пабло Кинтания.

В генералното Брейбек успя да увеличи аванса си пред Рос Бранч от тима на Hero до над 7 минути, тъй като претендентът от Ботсвана успя да завърши отсечката с 5-о време. Ван Беверен измести от третото място във временната подредба съотборника си Начо Корнехо, като пасивът му спрямо Брейбек е 11 минути и половина. За сметка на това, „АВБ“ е на само 4 минути зад Бранч и ще се опита да го детронира от втората позиция.

При ATV-четириколките този път бе ред на Александр Жиру да вземе етапната победа. Французинът надделя с 5:13 минути над лидера в генералното Мануел Андухар и стопи разликата им до малко над 6 минути. Трети продължава да се движи Юрай Варга, но той е далеч от сметките за битка с другите двама (но пък и с комфортен аванс за „бронза“).

В клас Challenger Николас Кавилясо бе най-бърз, като изпревари Чалеко Лопез и Рокас Бачушка. Начело на подредбата продължава да е Мич Гютри, а дори при липсата на фамилия Гочжал Taurus продължават да са най-бързите машини в битката с Can-Am. Второто място в калса продължава да е за Кристина Гутиерез (също с Taurus), а челната тройка допълва Лопез. И двамата, обаче, са със сериозен пасив спрямо Гютри.

При SSV-бъгитата най-бърз бе Кристиано Батиста с Can-Am, който изпревари с близо 10 минути Ксавие Де Султре и с още минута съотборника си Герар Фарес. Де Султре и неговият Polaris, обаче, продължават да са на върха на класирането, като водят с 28 минути на Сара Прайс (Can-Am, 8-о място за деня). Трети във временната подредба вече е Жермо Дьо Садле, след като доскорошният претендент за приза Жоао Ферейра имаше кошмарен ден и изгуби доста време в етапа.

При камионите, разликите в класирането стават толкова огромни, колкото са и състезателните машини. Изненадващо, етапната победа взе Герд Хюзинк с Renault, който изпревари Мартин Мачик (Iveco) и Алеш Лопрайс (Praga) съответно с минута и половина и четири. Хюзинк, обаче, е едва 58-и в класирането на десетки часове зад претендентите.

Мачик продължава да царува необезпокояван на върха при тежкотоварните, с близо два часа пред движещия се на втора позиция. А тама вече е Лопрайш, който води с около 17 минути пред Мичел Ван Ден Бринк (Iveco, 4-и за деня).

Етап 10 на рали Дакар 2024 ще е условна обиколка около АлУла. В менюто за деня са 371 състезателни километра и 241 км лиазони, а Давид Кастера предупреди участниците, че ще срещнат познати трасета и следи от първия етап и дори пролога, в основно каменистия терен.

Видео към новината

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.