27 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Сайнц увеличи аванса си след етап 8 на Дакар 2024

Насър Ал Атия е големият губещ в тазгодишната надпревара

Осмият етап на рали Дакар 2024 отведе състезателите от Ал Дувадими към Хаил. Отсечката включваше 458 състезателни километра, в добавка с близо 300 км преход. Трасето бе без особени трудности, предимно пясъчно, като станахме свидетели на високи скорости и зрелищно пилотиране.

За съжаление, денят бе маркиран от смъртта на мотоциклетния състезател Карлес Фалкон. 45-годишният състезател катастрофира тежко още във втория етап на надпреварата, като лекарите не успяха да се преборят за живота му и вчера бе съобщена тъжната новина за кончината му.

Настоящият шампион при автомобилите Насер Ал Атия бе големия губещ за деня. Катарецът спря на 62-рия километър в етапа, като причината се оказа проблем в двигателя на неговия Prodrive BRX. След като загуби няколко часа в очакване на сервизния си камион, Ал Атия все пак реши да се откаже от продължаване в етапа. Така, машината му бе откарана в бивака, а ветеранът получи над 40 часа наказание, но все пак ще може да стартира в етап 9 и евентуално да играе бърза асистенция на Себастиан Льоб.

Естествено, Насер бе много гневен и разочарован. „Не съм особено щастлив от тазгодишното състезание. От BRX трябва да ми обяснят защо автомобил се поврежда всеки ден. Имам 3-годишен договор но трябва да помисля и нещата могат да се променят“, заяви пилотът, който от догодина трябва да кара за Dacia болид, в голямата си част базиран именно на творението на Prodrive.

Съвсем на други полюс бяха нещата за тима на Audi. След несполуките си в предните дни, Матиас Екстрьом взе етапната победа, а Стефан Петерханзел завърши с второ време, на 2:45 минути зад съотборника си. Двамата пилоти нямат шансове дори за топ 10 във финалното класиране, но явно това е част от тактиката да помагат на Карлос Сайнц до края на ралито, отваряйки трасета и каращи наблизо, ако се случи нещо.

Самият Сайнц завърши отсечката с 4-о време, но това му бе достатъчно да увеличи аванса си пред Себастиан Льоб до почти 25 минути. Льоб от своя страна бе най-бърз в първата половина на етапа, но после натрупа изоставане и в крайна сметка завърши на 10 място.

Лукас Моарес с Toyota продължава да държи третото място във временната подредба при колите, като дори дръпна с още няколко минути на друг пилот на Hilux – Гийом Де Мевиус.

При мотоциклетите отново на фокус бяха братята Бенавидес. В седмия етап Лучано завърши втори, а Кевин трети, а сега именно Кевин Бенавидес с КТМ взе етапната победа, макар и само с 31 секунди пред състезаващия се за Husqvarna Лучано. Трети за деня финишира пилотът на Honda Адриан Ван Беверен.

В генералното класиране на две колела Рики Брейбек с Honda (7-и за деня) продължава да държи лидерството. Американецът успя да увеличи нищожната една секунда пред Рос Бранч с Hero (8-и в етапа) до… също така нищожните 42 секунди. Трети в подредбата продължава да е Начо Корнехо от тима на Honda, който даде 4-о време в етапа и на почти 4 минути и половина зад водача.

В клас ATV този път бе ред на Мануел Андухар да бъде по-бързия в дуела с Александр Жиру. Аржентинецът взе етапната победа с 5 минути аванс спрямо френския си конкурент, а в генералното води с 11 минути и половина пред действащия шампион в рали Дакар. Трети и за деня, и във временната подредба е словакът Юрай Варга, който, обаче на близо 3 часа от двамата претенденти за титлата, но с достатъчно комфортен аванс, за да се добере до „бронзовия медал“ в рали Дакар 2024.

Салеф Алсаих (G Rally) бе най-бърз при бъгитата от клас Challenger, взимайки първата си етапна победа в Дакар. Саудитският пилот, обаче, е далеч от сметките за подиума, тъй като на над 3 часа и половина зад лидера и заема седма позиция.

Остин Джоунс продължава да е лидер при малките прототипи, като увеличи аванса си пред Кристина Гутиерез до малко над 34 минути. Гутиерез е под натиск от чилийската мотозвезда Франциско Лопез, който е трети във временната подредба, но на под 9 минути зад испанката.

При SSV-бъгитата, Ксавие Де Султре продължава да е начело на класирането, като даде второ време в етапа. Французинът, обаче, е под натиск от Жоао Ферейро, който взе етапната победа и се изкачи до второто място в генералното, на 7:41 минути зад Де Султре. Американката Сара Прайс продължава да е в топ 3, но увеличи пасива си спрямо водача до над 12 минути.

Митчел Ван Ден Бринк с Iveco взе етапната победа при камионите, като с това се изкачи до второто място в генералното класиране, измествайки Алеш Лопрайс (Praga, 3-ти за деня). Двамата, обаче, са на около 2 минути разлика в подредбата и именно тук очакваме най-сериозната битка до края на надпреварата. Последното е обосновано от факта, че лидерът в класирането Мартин Мачек с Iveco има близо час и 50 минути аванс пред опонентите си.

В паралелно провеждащото се Dakar Classic 2024, Ондрей Климчив и неговата Skoda продължават да са най-добре справящите се с правилника на регуларити-надпреварата. Чехът води пред италианеца Лоренцо Тралио с Nissan и испанецът Карлос Мила с Toyota.

Етап 9 на рали Дакар 2024 отвежда състезателите там, където започна всичко – в АлУла. Отсечка, включваща 417 километра срещу хронометъра, променя терена към предимно каменист, както бе и в началото. В допълнение, навигацията ще е доста технична и всичко това може да поднесе изненади.

Видео към новината

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.