Финални тестове за Hyundai i30 N в 24-часовата надпревара на Нюрбургринг
Hyundai Motor ще се включи в 24-часовата надпревара на пистата Нюрбургринг с два ппредсерийни автомобила Hyundai i30 N - първият модел от високодинамичния под-бранд N на Hyundai - преди пускането му на световния пазар през втората половина на 2017 г. Това участие представлява и финален тест за автомобила на състезанието за издръжливост на легендарната писта.
„24-часовата надпревара на Нюрбургринг е едно от най-предизвикателните състезания за издръжливост в света. Ние ще използваме състезанието като финален тест за Hyundai i30 N, за да проверим представянето на автомобила при екстремни условия и за да видим къде има нужда от фина настройка преди пускането му на пазара“, казва Албърт Биърман, Изпълнителен вицепрезидент и Ръководител Изпитване и разработване на високодинамични автомобили в Hyundai Motor Company. „С Hyundai i30 N искаме да предложим автомобил, които е директен, откликващ и предсказуем и който се представя добре на пистата без да прави компромис с възможностите за ежедневно шофиране. Най-важното е на всеки да му е приятно да шофира i30 N.“
Hyundai i30 N ще бъде първият високодинамичен модел на Hyundai Motor от под-бранда N. N идва от Намянг, световния център на Hyundai Motor за проучване и разработка, и от Нюрбургринг, където се намира Европейският тестови център на Hyundai Motor. Логото N наподобява шикан, представляващ върховото усещане при шофиране по пътища с много завои. На Нюрбургринг са преминали много от тестовете и разработките на шасито на i30 N, затова Hyundai Motor иска високодинамичният модел най-накрая да докаже състезателните си способности в най-предизвикателното състезание в света.
Двата автомобила, участващи в състезанието, ще влязат в класа SP3T (от 1,6- до 2,0-литрови двигатели с турбокомпресор), те са оборудвани с 2,0-литров бензинов двигател с турбокомпресор в комбинация с 6-степенна механична трансмисия. Същата комбинация на силовия агрегат ще присъства и в серийния модел Hyundai i30 N. За участието в 24-часовото състезание двата автомобила са били модифицирани, като се е наблегнало главно на безопасността на пилотите - оборудването им включва рол кейдж, хомологиран от FIA, пожарогасител и състезателна седалка. За по-добро сцепление и спиране двата i30N са оборудвани със състезателни гуми и спирачки. В допълнение екстериорният дизайн на автомобила, базиран на серийния модел New Generation i30, е оборудван с преден сплитер и заден спойлер за по-добра аеродинамика и увеличена притискаща сила.
Екипът от пилоти включва инженери от Центъра за проучване и разработка на Hyundai в Намянг. Пилотите в състезателен автомобил #1 ще бъдат Винсънт Радермекер от Белгия и Стюарт Ленард от Великобритания, и двамата професионални пилоти, подпомагани от Кристиян Гебхарт, автомобилен журналист и пилот от Германия, плюс Джейкюн Ким, инженер от Центъра за проучване и разработка на Hyundai Motor в Южна Корея. Състезателен отбор #2 ще се състои от Питър Схоторст от Нидерландия, професионален пилот, Йенс Драле, също автомобилен журналист от Германия, и Юнгсун Джи и Джонгхюк Куон, инженери от Центъра за проучване и разработка на Hyundai Motor в Южна Корея.