GT3, намалете мощността и повишете клирънса!
Поредната състезателна група ще трябва да намали мощността си. За предстоящия състезателен сезон 2016 г. най-силният GT3-клас е задължен да намали мощността на двигателите си с 10%, както и да се предприемат други мерки, които да подобрят безопасността и да намалят рисковете за катастрофи.
Решението идва след трагичния инцидент от средата на тази година, при който Nissan GT-R Nismo GT3, пилотиран от Джан Марденбра, излетя преди завоя Флугплац на Нюрбургринг и се стовари върху публиката. Няколко души пострадаха тежко, а един почина на място.
От тогава конструкторите, Немската моторспорт асосциация (DMSB) и група от експерти, начело с ветерана Ханс Йоахим Стук, работят съвместно по откриване на решения за намаляване на рисковете от катастрофи на "Ринга". Групата предложжи няколко бързи решения, част от които бяха намаляване на максималната скорост по Дотингер Хоуе и забраната на GT3 болидите. За щастие тези ограничения отпаднаха месец по-късно.
Други промени за сезон 2016 включват повишаване на клирънса (повдигане на окачването) и рестрикции относно аеродинамиката. На състезателите няма да се позволява да експериментират с тестови смеси гуми. Новите правила ще засегнат групите SP7, SP9 (GT3), SP-Pro и SP-X.
"Ужасната катастрофа на Нюрбургринг през 2015 г. бе камбанката, която зазвънтя в главите ни. Осъзнаме, че сме достигнали лимита и трябва да мислим за безопасността" - заяви Стук.