28 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Владислав Димитров преди финала на ИЕШ по мотоциклетизъм на писта

Този уикенд на пистата в Долна Митрополия ще се проведат финалните кръгове от източноевропейския и републиканския шампионат по мотоциклетизъм на писта и супермото. В пистовия шампионат се завръща Владислав Димитров – Гиса, който в последните няколко години е един от основните претенденти за титлата в клас Superbike. Сезон 2015 не беше сред най-успешните за състезателя от Плевен заради редица отпадания и контузии, но сега отново пред домашна публика той излиза с нови сили, нов мотоциклет – BMW 2015 и големи амбиции за достойно представяне.

В понеделник заедно с някои от най-добрите ни състезатели в дисциплината Димитров изпробва новия мотор на единствената истинска писта за авто-мото състезания – „Дракон“ край Калояново и макар, че все още не е свикнал с машината, има голям шанс за класиране на челна позиция този уикенд. Ето какво какво сподели Гиса преди старта:

Разкажи ни малко за себе си… Откога се занимаваш с мотори и кой те насочи към тях?
- През 2008 година, започнах на възраст, в която другите се спират. Като по-малък нямах възможност да си позволя да се занимавам с мотоспорт. Винаги съм мечтал да се състезавам в дисциплина писта.

Караш ли на пътя или само на пистата и защо?
Само на писта! С мотор на пътя е прекалено опасно и не си заслужава. Не бих искал да пропускам състезания заради пътни инциденти.

А защо реши да станеш състезател, а не просто пътешественик като повечето мотористи?
Скучно е само да се возиш, поне за мен. Обичам адреналина и битките, които се получават по време на състезания.
Караше за ZedMoto преди и всъщност май с тях са ти най-големите успехи (шампион в клас Superbike 1000 през 2011-та и 2-ро място в клас Superstock РШ през 2010-та). Какво научи през тези години и все пак защо напусна?
За Zed карах, защото точно тогава се появи този клуб и си търсеха състезатели за SBKS1000. После, като преминах в SSP през 2012 г. бяхме двама пилоти, които карахме за тях – аз и Бойко Божинов. Като цяло всичко си беше на приятелска основа, както е и до ден днешен.

А как се роди «Тийм Гис»?
Решихме да направим собствен клуб и ако е възможно да помагаме на млади таланти, които тепърва прохождат в този спорт, защото аз самия знам колко е трудно в началото.

Разкажи ни за новия си мотоциклет. Доколко е конкурентен този модел и с какво се различава от моторите на Чой, Красен Кънчев и Димитър Митов, примерно?
Моторът е уникален и доста бърз. Въпреки, че визуално разликите не са големи, всъщност е доста по-различен от по-старите модели. Много е силен, геометрията и стойката са му различни от досегашните, електрониката също е усъвършенствана. Като цяло няма голяма разлика с мотора на Митко. В завоите е много стабилен, но ми е малко висок, а аз по начало не съм от ниските и ми се струва, че „стърча“ на него. Имам нужда от повече тренировки, за да му свикна.
Всъщност, как ти минава подготовката за един старт и върху какво най-вече работихте на Калояново?
На Калояново направихме тренировката, защото имах нужда да свикна с новия мотор. С Пламен Лазаров – човекът, който ме е оформил като състезател, работихме главно върху настройките и стойката, както и по окачването. Много съм му благодарен за проявените търпение и воля през годините.

Колко старта в „Алпе Адрия” имаше този сезон и кое ти е най-успешното класиране? Как би описал разликата между този шампионат и нашия?
До момента имам 4 старта, като най-успешното ми класиране е 5-то мято в SST1000 в Италия. Няма нищо общо между двата шампионата и конкуренцията определено е много по-голяма. Отборите там са много по-подготвени, както и самите състезатели., но в България си е най-хубаво. Аз съм от Плевен и имам емоционална връзка с тази писта. Никога не бих пропуснал състезание тук!

Пистата е доста опасен спорт, кое ти е най-тежкото падане и имал ли си случай да мислиш да се откажеш заради това? 

Определено всяка година си правя по едно по-тежко падане, което е нормално за този спорт, но никога не ми е минало през ума да се откажа!

Какво се случи със сезон 2015? Защо имаш само един старт?
Изключително тежък сезон за мен. Започнах много амбициран и с желанието да карам всичките 6 кръга на „Алпе Адрия“, но претърпях серия от тежки падания, 3 от които на писта и едно на мотокрос. Това ме извади дълго от играта. Сега до голяма степен съм възстановен и съм готов за нови подвизи.

Увеличават ли се феновете на мотоциклетизма според теб? Какви са ти очакванията за предстоящия кръг?
За моя голяма радост мисля, че мото-феновете се увеличават, което ме радва много. Прави ми впечатление, че все повече момчета се появяват на пистите в Калояново и „Серес“, което също е много хубава тенденция. Ще се радвам тези младежи да практикуват на писта, а не по улиците.

Мислиш ли, че новият мотор е едно ново начало и какви са ти амбициите за сезон 2016?
Искренно вярвам, че съм приключил с черната серия от падания и всичко е в миналото. Сигурен съм, че ще се разберем с новия мотор и ни предстоят нови успехи.

ВИЗИТКА
Име: Владислав Красимиров Димитров
Дата на раждане: 03 август 1978 г.
Мотоциклет: BMW 2015
Отбор: „Тийм Гис”

Постижения
2008 РШ SBKS1000 13-то място
2008 ИЕШ SBKS1000 35 място
2009 РШ SBKS1000 11 място
2009 ИЕШ SBKS1000 4-то място
2010 РШ SBKS1000 2-ро място
2010 ИЕШ SBKS1000 6-то място
2011 РШ SBKS1000 1 - во
2012 РШ SSP 600 4-то
2014 РШ SST1000 6-то



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:33 1
+ 0
- 0
sffsdf2877
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.