
Поне 480 лева на година може да спестим, ако караме на газ, а не на бензин. Важи, ако изминаваме едва 20 км на ден и то само в работни дни. Един от най-разпространените митове за шофирането на газ е, че спестяваме, само ако караме много километри ежедневно. От българската марка REAGAS развенчават този мит с едно просто изчисление.
Реалност: Ако шофирате едва по 20 км на ден, за 20 работни дни в месеца изминавате 400 км. Когато използвате бензин, при разход на автомобила 10 л на 100 км, при цена на бензина 2.00 лв.на литър, това ще ви струва 20 лв. за 100 км или за 400 км на месец – 80 лв. За същото разстояние, ако карате на газ, при цена на пропан-бутана 0.90 лв. на литър, и разход 11 л на 100 км, ще платите по-малко от 10 лв. на 100 км или 40 лв. за цял месец. Спестявате минимум по 40 лв месечно от това, че карате на газ или 50%, ако държите на по-гръмки цифри. Ако използвате автомобила си и през уикенда, спестената сума ще нарасне. За една година спестявате от гориво поне 480 лв. и си избивате покупката на газовата уредба. Следващите години може да използвате спестените от гориво пари за да отидете на почивка или да си направите ремонт у дома.
Ето още някои от най-разпространените митове за газовите системи за автомобили, които наблюдават от компанията REAGAS:
Мит: Само старите коли карат на газ. Реалност: От газта се получават по-малко обработени газове и тя замърсява околната среда по-малко в сравнение с бензина. Заради ниските вредни емисии, най-новите разработки на водещи марки автомобили излизат от заводите с газови уредби (метан или пропан-бутан), а резервоарите за бензин са поставени в колата само като резерва, поради което са и много малки като обем – 5 - 10 литра.
Мит: Газовите уредби не са безопасни. Реалност: Газовата система минава годишен технически преглед и е много по-обезопасена от бензиновата. В газовия резервоар има мултиклапан с 3 нива на защита: 1) устройство, което спира притока на газ към двигателя; 2) стоп клапан, който се задейства, когато налягането се покачи над определено ниво; 3) клапан, който спира пълненето на резервоара на 80%, тъй като при повишаване на температурата газта се разширява и затова са необходими 20% аванс. При удар всички клапани се затварят и газта не преминава към двигателя. Също така има механизъм, чрез който при удар газовата бутилка излита от купето на автомобила.
Мит: Газта разваля двигателя. Реалност: Как газта ще влияе на двигателя зависи от това какво е съотношението пропан-бутан. В България пропорцията пропан-бутан е 70%-30%, което не само че е абсолютно безвредно, но дори е щадящо за двигателя.
Материалът е предоставен от REAGAS - българска марка газови системи, която се продава на пазарите в България, Македония, Сърбия, Румъния, Гърция, Украйна. Въпреки, че идва от ПР отдел на фирма, ние смятаме, че в горните редове има солидна доза истина, обективност и актуалност. Да не говорим за екологичните ползи от използването на пропан-бутан, още повече на природен газ (метан), които знаем ,че не вълнуват особено българския потребител, но така или иначе ги има.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
18
09.09 2023 в 09:07
6528
17
16.11 2018 в 00:00
16
25.03 2018 в 08:43
15
27.04 2016 в 15:25
09.03 2016 в 08:22
03.03 2016 в 04:29
Ако на човек са му газови уредби в главата, то той няма какво да мисли за автомобили за по 100000 лв. Караш ли голяма кола, очаквай и съответния разход. Виждали сме ги много такива, после не могат да купят гуми на колите си.
02.03 2016 в 21:05
02.03 2016 в 20:58
02.03 2016 в 17:09
02.03 2016 в 10:31
Избрал съм газта не защото нямам пари, а защото си ценя труда и парите. Предпочитам спестената разликата от 30-50 лв. на зареждане да я похарча за излизане с приятелката ми, отколкото да излезе през ауспуха. И кола за 100'000 лв. да си взема, пак бих й сложил газ. Освен това е по-щадящо за околната среда. Имам 2 резервоара. А колата ми придобива добавена стойност и конкурентно предимство, в случай че реша да я продам.
Последни коментари