
Въпреки сериоззните и непрестанни опит на Европа и Северна Америка да увеличат и ускорят продажбите на електромобили, Китай се оказва лидера в преминаването към електрически задвижвания.
Консултатнстката компания AlixPartners представи своя "Индекс за автомобилна електрификация", който представлява специфична калкулация, мултиплицираща броя на продадените ековозила с пробегът им на ток, за да създаде така наречения "е-пробег" (e-range), като азиатската държава е на върха спрямо него.
За второто тримесечие на годината, Китай е продал коли, с пробег от 14 милиона "електрически" мили. В Европа, цифрата е 7,83 милиона, в Северна Америка 6,15 милиона, а за Япония и Корея той е 1,29 млн. мили.
Може би най-забележителното в тази статистика е, че в първото тримесечие на 2013 година, в Китай са продадени едва 223 хиляди е-мили, което е ярък пример за това как бурно се е развила индустрията в последно време там. Лидер в Поднебесната империя е Tesla с 6,61 млн. мили, а в топ 10 са също Renault-Nissan, GM, BMW, Hyundai и местни играчи като BYD, BAIC, Geely и др.
И макар Китай да е глобален лидер по продажби на електромобили и хибриди, страната е все още силно зависима от фосилните горива, най-вече за захранване на производствени мощности. Или казано иначе, произведените в Китай електромобили изискват повече енергия от момента на производство до края на жизнения си цикъл, отколкото задвижваните от традиционни горива коли.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 05:28
Последни коментари