10-те най-мощни четирицилндрови двигатели на пазара

Четирицилиндровите двигатели отдавна не са запазени само за скромни, сиреч скучни коли. Тенденциите за намаляване на обема и броя на цилиндрите на моторите, както и наблягането на принудително пълнене, означават, че дори даден автомобил да има по-малко цилиндри от пръстите на едната ви ръка, той пак може да впечатли на пътя и пистата. Ето къде се намират десетте най-мощни четирицилиндрови мотори на пазара:
10. Volkswagen Golf R, Audi S3, Audi TT S
Редовият четирицилиндров турбо-бензин, намиращ място из мощните продукти на VAG, генерира завидните 292 к.с. и 380 Нм. и така изстрелва горепосочените модели до 100 км/ч за под 5 секунди.
9. Porsche 718 Cayman и Boxster
Да, пуристите още плачат, че 718-ката има само четири цилиндъра с компресор, но дори базовият 2-литров агрегат разполага с 300 к.с. и 380 Нм.
8. Subaru WRX STI
Ако искате да се каляте качествено с боксеров мотор под капака, трябва ви Subaru WRX STI. Нормалният WRX с двулитровия мотор също не е маломощен със своите близо 270 кончета , но STI разчита на 2,5-литровия боксер с 305 к.с. и 390 Нм.
7. Honda Civic Type R
Новото поколение Civic не проявява никаква скромност с мощността и вади 306 к.с. и 400 Нм от четирилицилиндровия си редови мотор. Тези числа съвсем наскоро се трансформираха и в рекорд за кола с предно задвижване на "Нюрбургринг".
6. Ford Mustang EcoBoost
Mustang с четири цилиндъра може и да не е "истински" мъсълкар, но като оставим настрана предразсъдъците 2,3-литровият двигател си е доста мускулест - 310 к.с. и 430 Нм въртящ момент.
5. Серия 90 на Volvo и XC60
SUV-ът XC90, седанът S90 и комбито V90 плюс офродърския му Cross Country вариант и новото XC60 - всички използват T6 мотора със само четири цилиндъра, но и двойно принудително пълнене с турбо и механичен компресор. Резултатът са 316 к.с. и 400 Нм.
4. Porsche 718 Cayman S и Boxster S
Спортните 718-ки имат същите смъртни грехове в очите на заклетите фенове на марката от Щутгарт, но в по-големи мащаби. 2,5-литровият турбиниран боксер при тях има 350 к.с. и 420 Нм.
3. Ford Focus RS
Дрифтиращият пълноприводен хеч на "синия овал" не познава думата сдържаност и това е видно от 2,3-литровият му ЕcoBoost, който е понапомпан в сравнение с този от Mustang и вече има 350 к.с., точно колкото горепосочените Porsche-та, но с цели 470 Нм за унищожаване на гумите
2. Volvo S60 и V60 Polestar
Където видим Polestar, знаем, че следва и Volvo на стероиди. Пипнатите S- и V60 не са изключение. Те използват същия T6 двигател, задвижващ 90-ките и XC60, но след доработка към колелата пътуват 362 к.с. и 470 Нм.
1. Mercedes-AMG CLA 45 и GLA 45
Абсолютният крал на четирицилиндровите заводски коли безспорно е Mercedes. Всъщност и да спорите, и да не спорите, CLA 45 и GLA 45 пак вадят 375 (3-7-5!) к.с. от 2-литровия си турбо-бензин. Това са 187,5 к.с. на литър или идентично число с Bugatti Chiron...













