Alfa ликвидира MiTo, a Fiat - Punto
Италианският партньор на концерна Fiat - Chrysler реши сериозно да оптимизира гамата си, за да спре спадовете в продажбите и да бъде адекватен на новите пазарни тенденции. Защото, честно казано, именно американските му марки и най-вече Jeep, са тези, които поддържат плюса в счетоводните баланси. А от европейските подразделения, Alfa Romeo е това, което отбелязва по-сериозни пазарни успехи.
И докато моделите Alfa Romeo Giulia и Stelvio се радват на сериозен интерес, това далеч не важи за компактния хечбек MiTo. Мъникът, който е на пазара от десетилетие първоначално влизаше в плановете на марката за освежаване и дори прераждане под формата на кросоувър, но сега става ясно, че бъдеще за модела, поне на първо време, няма.
Плановете за ликвидиране на Alfa Romeo MiTo бяха потвърдени официално от шефа на марката Роберта Зебри, която заяви в интервю за изданието Autocar, че в началото на 2019 година мъникът си отива. Това се налага заради слабото търсене на триварти компактни модели, което принуди общо взето всички европейски производители да премахнат подобни опции от гамата си. Така вече модели като VW Polo, Renault Clio, Seat Ibiza и дори по-малкия й събрат Seat Mii останаха само във версии с 5 врати. А MiTo се предлагаше единствено с три врати.
Зебри се надява досегашните клиенти на MiTo да минат или на по-голямата Giulia, или да изчакат бъдещия нов кросоувър, който ще е по-малък от Stelvio. Честно казано, в началото вървяха слухове, че именно MiTo ще се прероди като нов модел "на кокили".
Сходна съдба с тази на малката Алфа претърпя и още един италиански компaктен модел - Fiat Punto. Настоящото му поколение се произвеждаше в продължение на цели 13 години, което го прави един от най-дълго задържалите се модели на производителя.
И докато първите поколения от 1993 и 1999 година бяха доста успешни, то последната генерация, която излезе през 2005 година, дори и нараснала на габарити, не се прие толкова добре от клиентелата, която заложи на конкуренти като Fiesta и Polo, както и на компактни корейски автомобили. А най-големият пад в "кариерата" на модела бе грандиозният му провал в тестовете на EuroNCAP в края на миналата година, когато си спечели печалната слава на първия съвременен автомобил с 0 (да, нула) звезди за безопасност.
Според запознати, освен слабото пазарно представяне на модела, другата основна причина за ликвидирането му е тази, че в завода Мелфи на Fiat ще се правят вторият SUV на Maserati, както и модели на Jeep, а производствените мощности в Полша, където ще се прави Panda и оцелялата гама леки коли на марката, просто не може (а и не си струва) да поеме нови обеми.