02 февруари 2023
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

BMW, Intel и Mobileye обещават автономни коли до 2021 година

BMW Group, Intel и Mobileye обединяват усилия, в опит да превърнат в реалност концепции за мобилност и напълно автономното управление на превозни средства. Трите гиганта в областта на автомобилостроенето, технологиите, компютърното зрение и машинно самообучение си сътрудничат, за да въведат в серийно производство решения за напълно автономно шофиране до 2021 година.

Бъдещето на автономното шофиране има потенциал да промени живота и обществото към по-добро. Постигането на тази цел обаче е сложен процес, който изисква end-to-end решения, които интегрират информация и данни от мрежата, от ключа до центровете за събиране и управление на данни. Доставчиците на транспортни услуги в бъдеще трябва да въведат бързоразвиващи се технологии, да си сътрудничат с напълно нови партньори и да се подготвят за възможности, които ще променят из основи начинът, по който осъществяват дейността си.

Заедно с Intel и Mobileye, BMW Group ще разработва необходимите решения и иновативни системи за високо и напълно автономно управление, които да бъдат въведени в серийно производство до 2021 г. Моделът BMW iNEXT ще бъде основата на стратегията за автономна мобилност на BMW Group и база за развитие на флотилии от автономни превозни средства за движение не само по магистрали, но и в градски условия, за целите на споделената мобилност.

BMW Group, Intel и Mobileye вярват, че технологиите за автономно шофиране ще направят пътуването по-безопасно и по-лесно. Целта на сътрудничеството е да бъдат разработени устойчиви в бъдещето решения, които не само да осигурят възможност на водача да свали ръце от волана по време на управление (hands-off или ниво 2 на автономност), но и да бъдат достигнати нива 3 и 4, при които водачът е освободен от отговорността съответно да наблюдава (eyes-off) и да преценява (mind-off) пътните условия, превръщайки времето прекарано в автомобила в свободно време или време за работа. Това ниво на автономия ще позволи на превозното средство, на техническо ниво, да достигне крайната фаза на автономност т.нар. “driver off” (ниво 5) – или безпилотна мобилност. Като така стане възможно създаването на автономни флотилии до 2021 г. и полагането на основите на изцяло нови бизнес модели в един свързан, мобилен свят.

Компаниите изразиха своята ангажираност да се работят за създаването на индустриален стандарт и дефинирането на отворена платформа за автономно управление. Тази обща платформа ще се занимава с нива 3 до 5 на автономното шофиране и ще бъде на разположение на различни автомобилни производители и други индустрии, които биха могли да се възползват от автономни и самообучаващи се машини.

Партньорите се споразумяха по отношение на набор от цели и срокове, за разработването на напълно автономни автомобили, базирани на обща референтна архитектура. В краткосрочен план, компаниите ще демонстрират автономно шофиране с тестови високо автономен (HAD) прототип. През 2017 г. платформата ще бъде разширена до тестова флотилия.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.