Европейската автомобилна индустрия очаква безпрецедентна криза
Автомобилната индустрия в Европа има нужда от незабавна подкрепа от Европейския съюз и отделните страни-членки, след като спирането на производствата и загубите заради пандемията от коронавирус могат да доведат производителите до остра нужда от финанси само след броени седмици.
Асоциацията на автобранша ACEA помоли за "силна и координирана акция" в помощ на автопроизводителите, доставчиците и дилърите, които се сблъскват със сурови финансови затруднения.
"Ефектът от коронавируса върху автомобилната индустрия е безпрецедентен", заяви Ерик-Марк Хуитема от управителния борд на АСЕА в официално съобщение. "Все по-ясно става, че COVID-19 доведе до най-лошата криза, виждана някога, която удари много сектора".
Вече са ясни и някои от цифрите от началото на кризата, свързани с бранша. Затварянето на фабриките в Европа забави производството на поне 1,23 милиона автомобила, а директно засегнатите работници са над 1,11 милиона, при това, без да се броят доставчиците на възли и компоненти за автопроизводство. Общо в сектора, в Европейския съюз са заети близо 14 милиона души.
"Първо трябва да се вземат конкретни мерки, за да се избегнат фундаменталните и необратими щети на сектора, както и перманентната загуба на работни места, капацитети, иновации и способности за иновации", заявява Хуитема. "Второ, вярваме, че Европа трябва да се подготви да симулира възстановяването на сектора ни, което ще е и ключов фактор във възстановяването на европейската икономика като цяло".
Ще ви припомним, че и в България, където има десетки заводи на доставчици за компоненти за автомобили, положението също е повече от сериозно със свиване и дори прекратяване на производства и освобождаване на стотици заети. А на всичкото отгоре, кризата едва ли ще мине леко и бързо, според президента (2012 - 2017) Росен Плевнелиев, който понастоящем е член на борда на „Аутомотив Клъстер България“.