Ford очаква SUV моделите да държат 40% от пазара в САЩ до 2020 г.
Според Ford Motor Co търсенето на SUV модели на американският пазар нараства неимоверно и машините с повишена проходимост ще представляват поне 2 на всеки 5 закупени автомобила до 2020 година. До края на тази година в САЩ ще са продадени рекордните 5 милиона всъдеходи и кросоувъри, като ръстът само за тази година е 16%.
Основните причини за настоящия ръст, според бранд мениджърът на Ford Escape Кевин Шад, са ниските цени на горивата, евтините кредити за покупка на коли и желанието за притежаване на голяма машина с висока позиция на седалката, която може да превозва много хора и/или багаж.
Именно Ford Escape е най-добре продаваният всъдеход на "синия овал" в САЩ. Моделът получи фейслифт неотдавна, при който дизайнът го промени да не изглежда толкова като масивно комби, а като джипка. И беше добавен софтуер, чрез който водачът отключва, стартира или търси колата си чрез смартфон. Причината е, че както по-възрастните американци, така и новото поколение шофьори, залагат на всъдехода като най-предпочитана машина. И теехнологичното поколение има нужда от технологични коли. "Двете най-големи групи потребители в САЩ еволюират в различен етап от живота си, но иронията е, че стигат до един и същи тип возило", заяви Шад на представянето на обновения Escape.
"Хората, които преди четвърт век откриха SUV като нов тип возило, се чувстват по-комфортно на пътя в такава машина, заради високата седалка и по-лесния достъп до автомобила, сравнено с ниските седани. А новото поколение шофьори, които пък са израснали на задната седалка на всъдеходите ги възприемат като перфектния семеен автомобил, на чиято задна седалка на свой ред да возят децата си. И докато смейните седани и компактните хечбеци бяха сърцето на пазара допреди няколко години, сега постепенно биват измествани от компактни или не толкова SUV и кросоувър машини", добавя още мениджърът.
Затова от Ford залагат много на Escape като флагман на новия пазарен бум, предлагайки атрактивни нива на оборудване и различни двигатели. Всъдеходът на "синия овал" е втория по продажби компактен SUV в Северна Америка, след Honda CR-V.