05 декември 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Jaguar слага край на почти всичките си модели

Британците запазват само един кросоуър в гамата си

Изминаха над 3 години откакто Jaguar Land Rover обяви стратегията си "Reimagine", фокусирана върху електрификацията. Най-противоречивата точка от плана беше Jaguar да стане само електрически производител до 2025 г. И сега има ново съобщение, направено от говорител на JLR в интервю за Automotive News Europe. Преди края на тази година, британците "ще теглят секирата" на шест от моделите си. Тоест само един ще остане в производство.

XE, седанът и комбито XF, F-Type, E-Pace и електрическият I-Pace ще бъдат свалени от производство. Първоначално, от Jaguar бяха обявили, че електрическият им кросоувър ще се предлага успоредно с новото поколение електромобили, но явно марката е променила плановете си и I-Pace също ще бъде "убит", заедно с конвенционалните модели.

Защо е бързането? Главният изпълнителен директор на Jaguar Адриан Мардел е заявил на инвеститорите, че тези шест модела почти не носят пари на компанията, генерирайки „близка до нулева доходност“. Той стига дотам, че ги нарича продукти с „ниска стойност“. Висшият мениджър е бил брутално честен, докато разговаря с инвеститорите, като казва, че „нито едно от тях не е превозно средство, от което сме направили пари“. По този повод последният F-Type вече е напуснал поточните линии.

Към момента, гамата на Jaguar ще бъде опростена до само един автомобил - кросоувърът F-Pace към момента остава в производство. Но и на този модел дните по-скоро са преброени предвид изцяло електрическата стратегия, която предстои да се разгърне. Концептуален автомобил ще пристигне по-късно тази година, за да представи електрическата ера на марката. Това ще е гран турър на батерии, с цена от над 100 000 лири. Работи се и по голям електрически SUV.

JLR тласка Jaguar към луксозния пазар, като избира да се фокусира върху автомобили с по-малък обем и по-висока печалба в опит да последва Bentley. Въпреки това, основната разлика между двата британски автомобилни производителя е, че марката на VW Group ще продължи да продава автомобили с ДВГ през следващото десетилетие.

Придобитият от Tata Motors JLR иска обновената марка Jaguar да продава по-малко от 50 000 коли годишно. Всички бъдещи модели ще бъдат изградени на платформата за електрически превозни средства JEA дълга база, разработена специално за закъсалата марка. Очаква се новите електромобили да имат завиване на задните колела, задвижване на четирите колела и възможности за бързо зареждане.

Твърди се, че свежият дизайнерски език с фокус върху минимализма ще направи новите модели да не приличат въобще на някои от излизащите автомобили с ДВГ. Според списание Autocar, емблематичната емблема със скачащата котка може би ще изчезне, освобождавайки място за изписване на името „Jaguar“, както правят толкова много други автомобилни производители в наши дни.

Jaguar прави огромен залог, като влиза изцяло в електромобилите, докато други се замислят относно този тип стратегия. В допълнение към изоставянето на двигателите с вътрешно горене, борещата се марка умишлено рискува да продаде по-малко автомобили чрез значително увеличаване на цените, докато се ребрандира като конкурент на Bentley. Времето ще покаже дали стратегията ще проработи предвид радикалните промени в Jaguar за навлизане във все по-конкурентен EV сегмент от висок клас.


Niko Kolev
Рейтинг : 955
12.08 2024 в 08:24 1
+ 5
- 0
100 000 лири за електромобил, при съвременните технологии на съхранение са не доходоносен бизнес модел IMHO.
 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.