Nissan се изтегля от Европа?
Nissan записа няколко не особено добри години. Японският автомобилен производител се опитва да фиксира повечето проблеми, възникнали след раздялата му с мениджъра Карлос Гон, чиято липса се усеща осезаемо, особено във финансов аспект.
По информация на "Ройтерс", Nissan разработва нов план за развитие, според който фокусът на компанията ще е върху три от основните пазари - САЩ, Китай и Япония. В тези страни нещата вървят повече от добре за фирмата и те трябва да са приоритетни. Очаква се новината, евентуално, да бъде обявена на 28 май, когато производителят ще обяви новата си "пътна карта".
Планът за развитие на Nissan предвижда (напук на предвижданията) разширяване на кооперацията и координацията с партньорите в Алианса Mitsubishi и Renault. И по-важното - намаляване на конкуренцията помежду им. Така, Renault ще се фокусират върху Европа, а Mitsubishi - в азиатските пазари, извън Китай и Япония. Това би означавало Нисан да се изтегли от европейския пазар, или пък да запази тук само по-компактна и фокусирана гама от автомобили, която да не пречи на колегите.
Освен в трите споменати по-горе основни страни, японците ще запазят присъствие и в други силни за тях пазари - като Русия, Мексико, Бразилия, Индия, Южна Африка и др. Продуктовата гама там също ще бъде оптимизирана, с цел редуциране на разходи за развойна дейност и увеличаване на печалбите.
Много е възможно префокусирането на автомобилния производител да доведе до затваряне на фабрики. Говори се за закриване на до 14 производствени мощности в различни точки на света, както и намаляване на произведените коли от над 7 до около 5,5 милиона бройки годишно.
Според специалисти, вземането на толкова радикално решение е ускорено от кризата с коронавируса, която допълнително усложни и без това нелекото положение на Nissan в последно време. Макар да е доста добре представена в Европа (включително и в България), японската компания продължава да записва спад на продажбите. Ще припомним, че японците вече изтеглиха луксозната си марка Infiniti от Стария континент, а какво ще се случи и с основния бранд, ще разберем до края на месеца.