Renault възражда "Москвич"?

Rуското подразделение на Renault е подало заявка в руското патентно ведомство за търговската марка "Москвич", фирмената емблема на съветските автомобили и имената на всички модели, които са били патентовани някога - от Москвич 400 до последните модели на АЗЛК — «Святогор» и «Князь Владимир».
Заявките от ЗАО «Рено Россия» са постъпили на 7 октомври 2015 година, под формата на логотипи и текстови обозначения, които банкрутиралия през 2006 година завод "Москвич" е използвал за продукцията си. Срокът за защита на всичките фиремни знакове и надписи на АЗЛК са изтекли отдавна и постъпката на французите си е съвсем законова и логична, твърди руското издание "Известия".
Според слухове в интернет, от Renault възнамеряват да използват старата съветска марка, за да може с нея да кръщават най-бюджетните си модели - Sandero, Logan и Duster, които в момента се предлагат с емблемата на ромба. Така дериватите на Dacia ще могат да се диференцират от конвенционалните за френската марка модели, както е в Европа. Вторият вариант, който се дискутира в пространството е, че френската фирма иска да повтори успешното сърудничество между Nissan и АвтоВАЗ, което възроди бранда Datsun.
И докато марката "Москвич" е свободна за автомобилния бранш, то руски фирми я използват по други направления. Така например, логото и надписа на "Москвич" се използват за едноименен ресторант в Москва, в сграда на фалиралия вече автомузей "Автовилль". А една от емблемите на АЗЛК даже е собственост на Volkswagen, които, обаче, не са правили нищо с него, както и със словната марка "Алеко" и латинския й аналог за експорт Aleko.













