23 юни 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

САЩ зарязват леките коли, минават на джипове и пикапи

Американските автомобилни производители са на път да предприемат исторически развой на гамите си, преминавайки към SUV и кросоувър модели, плюс пикапи, за сметка на леките коли, пише Wall Street Journal. Този ход се налага, тъй като моделите с повишена проходимост се търсят все повече и спомагат за значително увеличение на пазарния дял на местните играчи в САЩ.

Компактните и средноразмерните хечбеци и седани са сред първите жертви на новите "модни тенденции" на американския автомобилен пазар. Клиентите, които търсят подобни возила са по-склонни да си купят японски или корейски модел, а не родно производство. Делът на леките коли на щатския пазар е спаднал от над 50% през 2012 година до 37% миналата.

General Motors вече обяви, че ще спира субкомпактния модел Chevrolet Sonic тази година, а от догодина и Chevrolet Impala. От Ford "точат ножа" на американската Fiesta и седана Taurus, а Fiat Chrysler пък вече спря модели като Chrysler 200 и Dodge Dart.

По-ниските цени на бензина и по-ефективните двигатели, плюс все по-голямата гама хибридни и електрифицирани SUV модели, премахнаха нуждата от икономични компактни коли. За сметка на това, клиентите вече все по-често търсят неща като повече и по-гъвкаво пространство, по-висока позиция на водача и, разбира се, екстри като 4х4 задвижването.

От друга страна, автомобилните производители също имат огромен интерес да произвеждат кросоувъри - цената им за производство е сходна с тази на конвенционални модели с подобни габарити, докато на пазара проходимите коли са по-скъпи и печалбата се увеличава. Затова, не е изненада, че SUV се предлага във всеки един сегмент - от най-големите мастодонти като Ford Expedition или Cadillac Escalade с три реда седалки до субкомпактни мъници като Honda HRV и Ford EcoSport.

Междувременно, дори луксозните марки се затрудняват да лансират своите седани на американския пазар. Въпреки огромните отстъпки, които дават за моделите си, клиентите все по-често предпочитат да си закупят луксозни джипове, а не лимузини.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.