22 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Това са най-ценните автомобилни марки за 2017

Колко струва името? На този въпрос с бизнес насоченост могат да отговорят от лондонската компания Brand Finance, която всяка година прави класация за 500-те най-ценни марки и имена в света. Класирането се прави на основата на няколко критерия, като лоялност, популярност, корпоративна репутация, инвестиции и др. Така в дългия списък попадат седем автомобилни производители, както и две компании, свързани с автомобили. Ето къде се класират те във възходящ ред.

Uber

Компанията не произвежда автомобили, но се класира на 89 място - скок от 16 места в сравнение с 2016. Технологичната компания за превози е отбелязала ръст от 32% и очевидно не е повлияна от негативното отношение на властите в накои държави, като България например. Цената на Uber е изчислена на 14.6 милиарда долара.

Hyundai

През 2016 година корейският производител отбеляза известен спад в продажбите, но това не се е отразило особено много върху стойността на марката. Оценена на 20 милиарда долара, компанията попада сред най-добрите 60 в класацията.

Honda

Японците отстъпват с 3 места до 55 до 52, но при тях не се забелязват никакви сътресения и с ръст от 10% през 2016 е оценена за 21.3 милиарда долара.

Ford

Според Brand Finance Ford струва 22.4 милиарда долара, което го превръща в единствения американски производител в Топ 100 на класацията за 2017 година. Растежът от 13% обаче не бе достатъчен, за да може "синият овал" да промени своята 46 позиция.

VW

Едва ли има нужда от разяснение защо VW изгуби от авторитета си, но доста по-изненадващо е, че германците сякаш много бързо започнаха да се справят с последствията от "Дизелгейт". Преди дни дори стана ясно, че компанията е изместила Toyota от първото място за най-продавана марка. VW е оценен на 25 милиарда долара и се намира на 41 място в класацията.

Mitsubishi

Не се изненадвайте. Тук не става въпрос за Mitsubishi Motors, която имаше финансови проблеми, бе погълната от Renault-Nissan и със сигурност не намира място в Топ 100. Марката Mitsubishi е свързвана с много различни технологии и отрасли и е оценена на 28 милиарда долара, заемайки 38 място сред най-добрите 500.

Mercedes-Benz

Втори германски производител, но с по-предно класиране. Компанията отбеляза 11% ръст в стойността си до 35.5 милиарда долара и въпреки това пада с едно място в класацията - от 20 до 21.

BMW

Най-предно класираният германски производител заема 17 място в списъка, падайки с 2 позиции в сравнение с миналата година. Въпреки това днес марката BMW струва с 6% повече или 37 милиарда долара.

Toyota

Дни, след като изгуби престола за най-продаван автомобил, Toyota продължава да оглавява всякакви други класации, включително и тази. За втора поредна година японската компания е най-високо оцененият автомобилен производител с цена от 46 милиарда долара, но дори това не е достатъчно за място в Топ 10, оставайки на 12 позиция.

Ако се чудите кой е номер 1 - това е Google, с цена от 109 милиарда долара, която отнема първото място на Apple.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.