15 октомври 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Bosch тества автоматизирано шофиране с Tesla

Тестовите автомобили, богато оборудвани с измервателни устройства, сензори и инструменти, обикновено се забелязват отдалече. Но с новата Tesla Model S, която неотдавна се присъедини към автопарка на Бош, случаят е съвсем различен. Двата тестови електромобила помагат на инженерите да усъвършенстват автоматизираното шофиране. На пръв поглед обаче е много трудно да ги отличиш от серийните модели. “Бош разработва автоматизираното шофиране за серийно вграждане във всички видове превозни средства“, споделя д-р Дирк Хоайзел, член на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. Новите тестови автомобили демонстрират прогреса на Бош в интегрирането на необходимите системи и компоненти. Участниците в 62-ия Международен автомобилен брифинг на Бош, който се състоя тази пролет в Боксберг, Германия, успяха да се убедят със собствените си очи. 

За да шофират сами, тестовите модели най-напред трябваше да бъдат подобрени. Във всяка кола бяха инсталирани 50 нови Bosch компонента. Сред тях е и стерео видеокамерата (SVC), с която автомобилът разпознава лентите за движение, пътните знаци и свободните пространства. SVC на Bosch е най-малката стереокамера за автомобилни приложения на пазара. Компактният дизайн позволява лесното й интегриране в автомобилите. Освен това, във всeки автомобил Tesla Model S бяха прокарани 1 300 метра кабели, фиксирани с 400 кабелни връзки. „След около 1 400 часа работа по тях тестовите автомобили са готови за високоавтоматизирано шофиране“, твърди Хоайзел. С технологиите на Бош двата електромобила Tesla вече могат да се движат напълно самостоятелно по автомагистрала без никаква намеса на водача.

Прехвърлянето на отговорността за управлението от шофьора към автомобила оправдава вложените в подобрения време и усилия. Високоавтоматизираните автомобили трябва да функционират безотказно, дори и при повреда на някой компонент. Единственият начин да се постигне това е подсигуряващият дизайн на критичните системи за безопасността – спирачките и кормилното управление. Например, и двата тестови автомобила са оборудвани с iBooster – електромеханичен спирачен усилвател и с електронната стабилизираща програма ESP®. Тези компоненти могат да спрат колата независимо един от друг, без нужда от намеса на водача. “За Бош безопасността винаги е на първо място,” заяви Хоайзел. Електрозахранването и най-важните управляващи блокове също имат подсигуряващи системи.

От 2011 г. два екипа на Бош на два континента работят по автоматизираното шофиране. Инженерите в Абщат, Германия, усъвършенстват системната интеграция. Колегите им от Силиконовата долина в Пало Алто, Калифорния, отговарят за функциите. Двата екипа разчитат и на подкрепата на 2 000 инженери на Бош по целия свят, които работят по системите за асистенция на водача. Бош ползва идентични тестови автомобили, за да могат двата екипа да споделят резултатите си. Хоайзел обяснява защо концернът е избрал двата електромобила Model S на производителя от САЩ Tesla: “Те обединяват двете тенденции в автомобилостроенето – електрификацията и автоматизацията.“ „Това е страхотно предизвикателство, на което Бош не може да устои“, добави той.

От началото на 2013 г. Bosch тества автоматизираното шофиране в участъци от пътната мрежа. Досега бяха използвани два тестови автомобила на базата на BMW 325d Touring. Инженерите ги пускаха успешно по магистрала A81 близо до Щутгарт и междущатската I280 в Калифорния и те изминаха хиляди километри. Преди първия тест драйв, немската сертифицираща организация TÜV Süd разгледа концепцията за безопасност, специално разработена от Бош за тази цел. И макар че бордовата технология на автомобилите е разработена така, че да се справи с всяка ситуация при трафик по магистрала, тестовите пилоти са преминали специално обучение.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:36 1
+ 0
- 0
sffsdf1104
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.