21 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Как Mercedes изпревари времето с електрически бус преди 45 години

Не се заблуждавайте от дръзките ПР-и и хвалби на Tesla или който и да е друг производител, добавил електромобил в моделната си гама. Возилата на ток не са никак ново явление и въпреки очевадния прогрес през последните години, историята на електрическото задвижване може да бъде проследена десетилетия, та дори над век назад. Това ни напомнят и Mercedes.

Преди 45 години, през март 1972 г., "трите лъча" представят изцяло електрическиия микробус LE 306. Машината е разработена на базата на конвенционален бус с помощта на ел. компанията Kiepe и познатия ни производител на акумулатори Varta. 

Електробусът разполага с батерии с общо тегло 860 кг, а колосалната маса може да бъде обяснена и с факта, че клетките са близки като технология с тази от началото на 20 век. Общият им капацитет е 22 кВтч, с което електромоторът с мощност между 47 и 75 к.с. може да движи LE 306 в продължение на 50 до 100 км. Максималната скорост е 80 км/ч, а голямо предимство е товароносимостта от 1 тон. Не само това, ами и са налице и системи, които намират приложение и до наши дни като регенеративното спиране. 

Германците са толкова доволни от концепцията, че пускат няколко прототипа в помощ на летните олимпийски игри в Берлин през същата 1972 г. И това не е краят на идеята. Както всички знаем, и досега Mercedes се заиграват в ел. задвижването на лекотоварни автомобили с последното творение Vision Van.

През 80-те следват пощенска версия и такава за общинска служба, а през 90-те идват и електрически варианти на Vito и Sprinter с до 150 км пробег.  


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.