20 януари 2025
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Дакар 2025: най-голямото рали на света стартира!

Кратък пролог ни загатна какво да очакваме през следващите 2 седмици

Рали „Дакар“ 2025 официално стартира днес с кратък 29-километров пролог край саудитския град Биша. Общо 335 автомобили и 580 състезатели от всички класове и 52 националности преминаха техническата инспекция и се наредиха на старта на 47-ото издание на легендарния пустинен маратон.

Точно 134 мотоциклетисти (21 от лидерския клас Rally GP, 113 в Rally 2, включително 25 Original by Motul, които карат без асистенция) застанаха под стартовата арка. Общо 66 автомобила – 64 в клас Ultimate (прототипи) и 2 в близкия до серийните коли клас Stock, придружени от 39 SSV-бъгита, 52 Challenger прототипи и 44 камиона се впуснаха в приключението на годината.

Кратката отсечка днес при мотоциклетите бе част от първия етап, който фактически стартира утре, докато при автомобили, бъгита и камиони служеше единствено да определи стартовия ред за същинския първи етап, преди който най-бързите 10 пилоти можеха да избират стартовия си ред. И можем да твърдим, че карането тук бе по-скоро въпрос на тактика и стратегия, без повечето участници да се раздават на максимума си.

При мотоциклетите, Дениъл Сандърс с КТМ даде най-доброто време, като взе първата си етапна победа от 2023 година насам. Австралиецът успя да изпревари с 12 секунди лидера на Hero Motorsports Рос Бранч. Със същото време като на Бранч финишира новото попълнение на КТМ в клас Rally 2 Едгар Канет, а на 18 секунди зад водача финишира настоящия шампион от рали „Дакар“ на 2 колела Рики Брейбек от тима на Honda.

Единствената жена в класа на мотористите тази година е Сандра Гомез от тима на Fantic. Испанката завърши пролога на 65-о място, на малко под 5 минути след лидера. За съжаление, участието си скоропостижно приключи Нартих Ноа от тима на Sherco, който нарани ключица при падане. Индиецът миналата година бе най-бърз в клас Rally 2 и завърши на респектиращото 11-о място в генералното класиране.

При автомобилите, най-добро време в пролога на рали „Дакар“ 2025 даде пилотът на Toyota Хенк Латеган. Южноафриканецът успя да измъкне едва една секунда на DTM звездата Матиас Екстрьом от тима Ford и 20 секунди на ветерана Насер Ал Атия, който дебютира зад волана на Dacia Sandrider. Само на секунда зад Ал Атия финишира литовецът Рокас Бачушка с Toyota, а настоящият носител на титлата при колите Карлос Сайнц (Ford Raptor) даде 25-о време, на минута и 14 секунди зад Латеган.

В класа на SSV-бъгитата, най-бърз днес бе дебютантът Брок Хегер (САЩ) с Polaris, който кара за отбора на Себастиан Льоб, както и победителя в „Дакар“ 2024 Ксавие Де Султре. Де Султре бе трети с 25 секунди изоставане, а между двамата съотборници се вклини Херемиас Фериоли, на 19 секунди зад водача. Що се отнася до Льоб, неговата Dacia пристигна на финала на 7-о място при автомобилите, на 33 секунди зад най-бързия.

Още един дебютант бе най-бърз в класа и на модифицираните офроуд бъгита – Challenger. Новото откритие на Red Bull Off-Road Junior Team Корбин Ливъртън от САЩ с Taurus надви с 4 секунди своя съотборник и също така дебютант в „Дакар“ Гонсало Герейро (Португалия). Третото време бе за победителя в ATV класа от 2019 година Николас Кавилясо (Taurus), който бе с 11 секунди по-бавен от Ливъртън.

Ненавършилият още 23 години Митчел Ван Ден Бринк, постигна най-добро време на пролога в класа на камионите, изпреварвайки с едва 7 секунди дебютиращия при мастодонтите Вайдотас Жала. Митчел е зад волана камион Iveco, подготвен от настоящия шампион при тежкотоварните Мартин Мачик, който пък бе третият най-бърз днес, с 23 секунди изоставане от младия нидерландец.

Първият същински етап на рали „Дакар“ 2025 ще предложи условна 413-километров обиколка в района на Биша. Отсечката ще предложи общо взето всичко, което състезателите може да очакват през следващите две седмици – пясък, камъни, скоростни черни пътища и денивелация, плюс сложна навигация в някои от частите на етапа.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.