01 февруари 2023
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Ясни са маршрутът и фаворитите за рали "Дакар" 2023

На 31 декември, точно в края на настоящата година ще стартира 45-ото издание на рали "Дакар". Надпреварата за четвърти пореден път ще се проведе на територията на Саудитска Арабия, като финалът ще бъде на 15 януари 2023, след 14 изтощителни етапа, предшествани от кратък 10-километров пролог.

Участниците в най-големия авто-мото маратон на света ще се изправят срещу трасе от 8549 километра, 4706 от които ще бъдат срещу хронометъра. След старта от бъдещия курорт Red Sea Camp на брега на Червено море, състезателите в рали Дакар 2023 ще се отправят към познати биваци в АлУла, Ха'ил и Рияд, където ще се проведат по-голямата част от етапите.

След почивен ден в столицата на Саудитска Арабия на 9 януари, керванът на "Дакар" ще се отправи към Харад и Шайба, след което ще започне 4-дневният маратон в пустинята Руб ал Хали, позната повече като Empty Quarter. В гигантската пясъчна зона битката ще е жестока, като най-добрите ще получат купите си в Дамам, на брега на Персийския залив в Арабско море.

Организаторите на рали Дакар, което за втора поредна година ще е част от Световния рали-рейд шампионат към FIA и FIM, очакват на старта 365 състезателни машини от всички класове - мотоциклети, ATV, бъгита, автомобили и камиони. Към тях ще се присъединят и стотина возила от третото издание на Dakar Classic, в което участват състезателни модели от 80-те и 90-те години на миналия век.

При автомобилите, Audi дава сериозна заявка този път да вземе трофея с хибридно-електрическите си болиди RS Q e-tron, които са сериозно обновени и оптимизирани. За второто си участие в маратона, германската марка отново ще разчита на легендите Стефан Петерханзел и Карлос Сайнц, както и на звездата от DTM и рали-кроса Матиас Екстрьом.

Срещу "четирите ринга" отново ще се изправи армадата на Toyota, с пилоти като настоящия шампион от "Дакар" Насер Ал Атия, саудитецът Язид Ал Раджи и ветеранът Жиниел Де Вилиерс. Своята заявка за победата отново прави WRC-титанът Себастиан Льоб, чиито съотборници в BRX Team ще са опитните Герлен Шишри и Орландо Теранова. С BRX Hunter ще се състезава и литовецът Вайдотас Жала.

При мотоциклетите, конгломератът KTM-Husqvarna-GasGas за пореден път има всички шансове да спечели с някоя от подопечните си марки. Настоящият шампион Сам Съндърленд, ще бъде акомпаниран от Даниел Сандерс, докато "батковците" от КТМ ще разчитат на двукратния шампион Тоби Прайс, Матиас Валкнер и Кевин Бенавидес. Третата марка - Husqvarna, ще бъде представена с Лучано Бенавидес и Скайлър Хоус.

Honda, които взеха първата титла от саудитската ера на рали Дакар, също има амбиции за победата. Японският тим ще включва пилотите Рики Брейбек, Пабло Кинтания, Хосе Флоремо и бившия лидер на Yamaha Адриан Ван Беверен. Хоан Бареда Борт ще разчита на техническата подкрепа на марката, но ще пилотира за собствения си частен отбор JB Team. Със силни пилоти ще се представят и отборите на Sherco и Hero Motorsports. А както може би вече знаете, Yamaha се оттегли от участие в рали-рейд надпреварите.

При камионите, макар и очаквано заради войната в Украйна и санкциите срещу Русия, тази година голямата липса е на синята армада на Камаз по трасетата в Саудитска Арабия. Така, руснаците се присъединяват към вече санкционирания преди година тим на МаЗ, а формалният повод е несъгласието на двата отбора да карат под неутрален флаг.

Очаква се тази година битката в най-тежкия клас да е между пилотите на Iveco Мартин Мацик, Кеес Куулен и Мартин Ван Ден Бринк (където тимът на Де Рой се преквалифицира на доставчик на машини след спиране на кариерата на лидера Жерард) и опитни състезатели като Алес Лопрайш и Терухито Сугавара.

В класа на ATV-четириколките титлата си ще защитава Александр Жиру, а при бъгитата фаворити са Чалеко Лопез в дивизията на прототипите и Рокас Бацушка при серийните SSV.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.