19 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Нови водачи след етап 3 на рали Дакар 2024

Размествания при колите и камионите в пустинния маратон

Рали Дакар 2024 продължава да изследва сърцето на Саудитска Арабия, напредвайки към пустинята Руб ал-Хали. Полумаратонският трети етап предложи 438 състезателни километра, гарнирани с 295 км лиазони, а за капак, механиците на машините имаха едва 2 часа след финала за да работят по евентуалните повреди.

Конфигурацията на трасето доведе до нови сътресения сред лидерите, особено в класа на мотоциклетите. Лидерът на GasGas Сам Съндърленд получи сериозен технически проблем и след часове на чакане в пустинята и опит за поправка все пак „хвърли бялата кърпа“. Учсстието си приключи и един от пилотите на Hero – Себастиан Бюхлер, който падна тежко на 360 км след старта и бе откаран в болница.

Кевин Бенавидес с КТМ спечели етапната победа, следван от пилотите на Honda Рики Брейбек и Адриан Ван Беверен. С 4-ото си място за деня Рос Бранч с Hero удържа лидерството си в генералното класиране на две колела. Втори, на 3 минути е Хосе Корнейо от отбора на Honda, който даде 6-о време за деня, а челната тройка допълва Брейбек, на 5 минути зад водача.

При ATV-тата Александр Жиру успя да вдигне темпото, взимайки първата си победа за този сезон. Победителят от последните две издания на рали Дакар, обаче, отскубна едва 18 секунди на Мануел Андухар и малко над 6 минути на Юрай Варга. Варга на свой ред се изкачи до челото във временната подредба, където води с минута и 21 секунди на Андухар. Трети в генералното е Марсело Медейрос, който даде 4-о време в отсечката до Ал Саламия.

Насер Ал Атия вдигна темпото при автомобилите в началото на етапа. Поредица от спукани гуми, обаче, принудиха катарецът да финишира на три колела, сваляйки сериозно темпото в последните 100 километра на отсечката. Така Ал Атия даде 4-о време, на минута и половина след етапния победител. Още по-зле се развиха нещата за съотборника му в BRX Себастиан Льоб, който изгуби над 20 минути.

Етапната победа в „кралския клас“ взе дебютиралия с гръм и трясък миналата година Лукас Мораес с Toyota, който изпревари с нищожните 9 секунди Матиас Екстрьом от тима на Audi. Третото място за деня бе за Язид Ал Раджи с Toyota, като това бе достатъчно той да оглави генералното класиране.

Саудитският пилот, обаче, няма право да се отпуска, тъй като преднината му във временната подредба пред Карлос Сайнц (6-и за деня) е едва 29 секунди. Сайнц от своя страна е с актив от около 8 минути пред съотборника си Екстрьом.

Пропуква ли се доминацията на фамилията Гочжал при Challenger-бъгитата? Може би има поне началото на нещо такова: първо, Мич Гютри успя да вземе етапната победа, надделявайки над Ерик Гочжал с 1;09 мин. В допълнение чичото на настоящия шампион – Мишал, който се движеше втори в генералната подредба, изгуби над час и 40 минути в етапа и вече е едва 27-ми в класирането. Полската фамилия, обаче, все още държи нещата под контрол, като 19-годишният Ерик е лидер в подредбата, следван от баща си Марек на 15:47 минути, който се класира трети за деня. Гютри допълва тройката, като е само на 11 секунди зад Гочжал-старши.

При серийните SSV-бъгита мотоциклетният ветеран Герард Фарес продължава да е начело на класирането, макар етапната победа да бе за саудитеца Язид Сейадан. На второ място в генералното, благодарение на 4-ото си време за деня излезе очарователната дебютантка от САЩ Сара Прайс, а топ 3 допълва Жером Дьо Саделе, който пристигна в Ал Дувадими с 6-о време.

Най-накрая разместване се случи и в класа на камионите. Заради две спукани гуми действащият шампион Янус Ван Кастерен с Iveco даде трето време в отсечката. Нидерландецът бе изпреварен от двама чешки пилоти – Мартин Мачик с Iveco и етапния победител Алеш Лопрайс с Praga. Така, Лопрайс оглави генералното класиране, с малко над 3 минути аванс пред Кастерен. Трети продължава да е Мачик, с 13 и половина минути изоставане зад лидера.

Етап 4 на рали Дакар 2024 отвежда кервана към Ал-Хофуф с 299 състезателни километра и още 332 километра свързващи етапи. Организаторите обещават трасето да е по-леко, предвид това, че надпреварата е във втората половина на маратонския етап. Все пак, състезателите ще трябва да внимават във скоростните пясъчни отсечки, най-вече с навигацията.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.