28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Тройна победа за Toyota в етап 9 на рали Дакар

Най-бърз бе Жиниел Де Вилиерс, пак нов водач при мотоциклетите

Toyota записа историческа тройна етапна победа в деветия ден на рали Дакар 2022. Жиниел Де Вилиерс, който бе най-бърз за деня, пък взе своя 18-ти етапен триумф в кариерата си на рали-рейд пилот. Победителят от маратона през 2009 година успя да измъкне едва 9 секунди пред съотборника си Хенк Латеган, а трети на финала се нареди Насер Ал Атия, на минута след Де Вилиерс.

С победата си в 287-километрова обиколка около Вади Ад Давасир, южноафриканецът продължава да държи 5-ото място в генералното класиране при автомобилите, като е плътно следван на минута от Якуб Пржигонски (Mini) и Владимир Василиев (BMW) който е на 2 минути зад пилота на Toyota. Де Вилиерс има шанс да се пребори за 4-ото място в маратона, като е само на 9 минути зад намиращия се там Орландо Теранова (BRX Hunter).

Насер Ал Атия продължава да е твърд лидер в генералното, като вчера измъкна минута от опонента си Себастиан Льоб (BRX, 5-и за деня). Катарецът, обаче, бе наказан от стюардите с 5 минути, заради неправилно поставени колани от него и навигатора му Матьо Бомел по време на осмия етап на рали Дакар 2022. Така, разликата между трикратния победител в пустинния маратон и 9-кратния WRC-шампион намаля на 34 минути.

Вижте трите най-бързи Тойоти в действие:

Себастиан Льоб трудно би наваксал разликата си с Ал Атия в оставащите три етапа, но би трябвало да се притеснява от Язид ал Раджи. Саудитският пилот на Toyota все още е трети във временната подредба на автомобилите, като разликата му с французина е по-малко от 20 минути. И, теоретично, нещата могат да се обърнат буквално преди финала на състезанието. Което, макар и в по-малка степен важи и за Насер.

Нещата вече се обърнаха при мотоциклетите, където за пореден път имаме нов водач във временната подредба. Това е пилотът на КТМ Матиас Валкнер, който завърши деня с 4-о време и така измести доскорошния лидер Сам Съндърленд (GasGas) който изгуби над 8 минути в отсечката и финишира 13-и, като в момента изостава с малко над 2 минути от Валкнер.

Трети в генералното класиране при двуколесните продължава да е Адриан Ван Беверен с Yamaha, който завърши 9-и в 9-ия етап на рали Дакар 2022. Иначе, най-бърз за деня бе пилотът на Honda Хосе Корнейо, който взе втората си етапна победа в тазгодишното рали и се изкачи от 12-о до 7-о място в общата подредба. Втори и трети за деня бяха Кевин Бенавидес (КТМ) и Рики Брейбек (Honda).

Топ 3 на мотористите в екшън:

В клас ATV най-бърз бе Пабло Копети, но в генералното пасива му спрямо лидера Александър Жиру е над 26 минути. Още по-сериозен е авансът на Чалеко Лопез в класа на леките прототипи, където чилийският пилот има аванс от близо час и половина пред Себастиан Ериксон. При SSV-бъгитата, Остин Джоунс продължава да държи фронта, с 13-минути преднина спрямо Херард Фарес Гуел.

При камионите, Едуард Николаев взе втората си етапна победа в рали Дакар 2022, като изпревари съотборника си в Камаз Дмитри Сотников. Като рядко изключение в тазгодишното състезание, трети в отсечката не бе пилот на руската марка, а състезател на Iveco - Мартин Мачек. В генералното класиране Камаз продължава да окупира челната тройка, като лидер продължава да е Дмитри Сотников.

Етап 10 на рали Дакар 2022 отвежда състезателите от Вади Ад Давасир до Биша, с 375 състезателни километра в менюто. Този път дюните ще са по-скоро изключение от трасето, но пясък ще има в изобилие. Както и малко твърд терен за разнообразие.

Подробен видео обзор от етап 9:



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:05 1
+ 0
- 0
sffsdf38863
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.