12 февруари 2025
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Audi Q6 E-Tron стана чудовищен офроудър

Електромобилът се сдоби с портални мостове

Тези изображения може да изглеждат сякаш са генерирани от програма за изкуствен интелект, но всъщност са напълно реални. Audi са създали впечатляващ офроудър, базиран на един от многобройните си ненатрапчиви електрически SUV модели.

Тази дива концепция, създадена в единствен екземпляр, започва като Q6 Sportback E-Tron, след което преминава през пълна трансформация, включваща добавянето на портални мостове. Точно така – Audi с портални мостове.

Но какво всъщност представляват порталните мостове или оси? Това е система от зъбни колела, разположени в краищата на осите или контролни рамена близо до колелата, която увеличава просвета под оста. Този дизайн повишава централната линия на оста, като издига диференциала по-високо спрямо монтажната повърхност на колелото, докато едновременно снижава колелата спрямо диференциала и тръбите на оста или контролните рамена. Audi не разкрива детайли за тази високопроходима конструкция, но посочва, че порталните оси представляват нова разработка.

Порталните мостове са доста голяма рядкост в серийните автомобили. Mercedes има най-известните модели с този тип оси, като G500 4×4², G63 AMG 6x6 и Unimog. Заслужава да се отбележи, че Toyota Mega Cruiser и Hummer H1 също използват тази технология за окачване. Порталните оси обикновено се срещат във военни превозни средства.

Снимки, споделени от спортното подразделение Audi Sport, показват Q6 Sportback E-Tron, издигнат на всъдеходни гуми Venom Power Terra Hunter X/T с шипове. Този електромобил за всякакви терени се отличава с изпъкнали калници и багажник на покрива с допълнителни светлини. Под основните фарове има още LED светлини, които изглеждат като взети от Volkswagen Golf GTI. Изглежда, че от компанията са съкратили предната броня, за да увеличат още повече ъгъла на подход.

Audi не уточнява дали този офроудър е базиран на стандартния Q6 E-Tron или на по-мощния SQ6 E-Tron. В серийна версия „горещият“ модел разполага с 483 конски сили от двойномоторна система и ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди с използване на launch control. Максималната скорост е електронно ограничена до 230 км/ч. SQ6 е с двойно задвижване и батерия с капацитет от 94.4 кВтч, достатъчна за пробег от 607 километра по WLTP цикъл.

Скоро ще видим повече от тази концепция, надяваме се с пълни технически спецификации. Серийно Audi с портални оси би било впечатляващо, но засега това остава просто мечта.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
AMG ONE с премиера в България
06 декември 2024 в 10:101
Това е масивният Hyundai Ioniq 9
21 ноември 2024 в 10:312
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.