Австралия приключи с автомобилното производство, Holden затвори врати
Преди година австралийското подразделение на Ford произведе последните си няколко машини - за благотворителност и за музея, преди да затвори врати и да прекрати производство. Предни дни пък Toyota също се присъедини към напускащите "Зеления континент", а преди часове капакът на ковчега на австралийското автомобилно строене получи и поредния си пирон.
След 69 години и над 7 милиона и половина създадени машини (точно 7 687 675), Holden създаде последния си автомобил и също затвори врати. А с това беше сложена и точка на създаването на автомобили в страната.
Последният произведен автомобил бе огненочервен Holden VFII Commodore Redline с 408 коня от LS3-двигателя и спорачки Brembo. Компанията обаче не пропусна да направи и един специален екземпляр на изпроводяк, след като сглоби иначе спрения от производство Chevy SS, който разполага с прекрасен "осмак" с 636 к.с.
По същество Holden е компания, собственост на General Motors. В последните години обаче американското родителско тяло врътна кранчето на парите за развитие, в следствие на което Holden започна да изостава чувствително по отношение на новите технологии с остарялата Zeta платформа и задното си задвижване.
От друга страна марката винаги е била много любопитна и е съчтавала комфорт със спортни черти, разчитайки на V8 двигателите си и ръчната скростна кутия да радват своите собственици.
Подобно на останалите играчи, които прекратиха производство, Holden също ще продължи да работи единствено като дилър и вносител на продукцията на компанията-майка, в случая GM. Историята на Holden е доста богата. Компанията е създадена преди 161 години - през 1856-та от Джеймс Александър Холдън. През годините продава с променена емблема машини от различни производители като Chevrolet, Isuzu, Nissan, Opel, Suzuki, Toyota и Vauxhall.