02 юни 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

BMW празнува 30 години от първия си 4х4 модел

BMW e eдна от най-успешните премиум компании, която в последното десетилетие се доказа и като отличен производител на автомобили с четири задвижващи колела. В момента едно от всеки три продадени BMW-та в света е оборудвано с интелигентната система за двойно задвижване xDrive. Отдавна не става въпрос единствено за кросоувъри и джипове, тъй като BMW вгражда технологията си във почти всеки свой модел - от компактния 1-Series до лимузината 7-Series. Дори спортният хибриден модел BMW i8 е оборудван с разновидност на xDrive системата, която подобрява поведението му и работи в тясно сътрудничество с хибридната технология, комбинираща 3-цилиндров бензинов двигател и мощен електромотор.

Истината обаче е, че историята започва много по-рано. Първият сериен автомобил на BMW, оборудван с четири задвижващи колела, е легендарният E30 325i, който се появава преди точно 30 години на автомобилното изложение във Франкфурт. По това време германците наричат версията с простичкото “Allrad”. Отвън колата по нищо не показвала какво се крие отдолу, което накарало журналистите буквално да ахнат по време на първите тестове на писта. Първото поколение на системата било разработено с една-единствена цел - да подобри сцеплението и динамиката в завой. Така е и до днес. Германското списание Auto Zeitung пише: “Новото BMW е новият шампион, когато стане въпрос за пътно поведение.”

Като цяло, с представянето на новата си технология, BMW искали не толкова да подобрят проходимостта на колите си, колкото да акцентират върху динамиката им и да я издигнат до изцяло нови нива. Сегашното поколение на xDrive се упрявлава от ICM (Integrated Chassis Management), която позволява на системата за двойно задвижване да се активира във възможно най-ранен период от загубата на сцепление. За целта тя използва серия от датчици, които следят постоянно ситуацията, в която се намира колата. Интервенциите могат да се извършват както чрез BMW xDrive системата единствено, така и в комбинация с активните асистенти за безопасност DSC и DPC. Резултатът е бърз и прецизен контрол на разпределението на въртящия момент, който осигурява типични характеристики за модел на BMW дори при екстремни завои с висока скорост.

Първоначално феновете били скептични относно новата система, тъй като не е тайна за никого, че BMW винаги се е гордяла със своето задно предаване. Именно заради това, германците разработват технологията така, че съотношението да е в полза на задния мост, което според тях запазва удоволствието от шофиране. В ситуации, в които четири задвижващи колела не са необходими, работи само задният мост, а когато системата отчете по-динамичен стил на каране, въртящият момент се насочва и към предните колела.

Нещо подобно е било и през 1985 г., само че с доста по-малко електроника. Въпросната “тройка” 325i Allrad има 37/63 процента съотношение на въртящия момент в полза на задния мост. Нейната система използва два виско съединителя, разположени в раздатката на скоростната кутия, както и в задния диференциал, които осигуряват механична мръзка между двата моста и подобряват сцеплението и стабилността. От 1988 г. BMW започва да предлага и комби версия на модела.

През 1999 г. BMW представя концепцията Sports Activity Vehicle (SAV), която впоследствие се превръща в BMW X5. Моделът впечатлява клиентите си със своята динамика, която по това време е безпрецедентна сред останалите модели, подходящи за всякакви пътни настилки. Голяма заслуга за това има именно системата за двойно задвижване на BMW, която използва планетарна предавка, която разделя въртящия момент в съотношение 38/62 между предните и задните колела съответно.

През 2003 г. на пазара се появява изцяло новата система xDrive, която започва да се вгражда първоначално в BMW X3 и BMW X5 и променя компанията завинаги.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.