
Инженеринговата компания "Ладуга", която е стартъп от технологичния парк "Жигулевска долина" в Толиати, Русия, работи върху ново семейство всъдеходни машини. Компанията е основана от бивши инженери на АвтоВАЗ, като е специализирана в проектиране, анализ и оптимизация на различни възли и системи в автомобилите. Сред клиентите й са Daimler, General Motors, АВТОВАЗ, КАМАЗ, Audi, Opel и УАЗ.
Новият модел, готвен от компанията, е арктически всъдеход, за превоз на товари и пасажери, с маса от 3 до 10 тона. Работата по проекта е от три години насам, като идеята е офроуд машината да е на рамна конструкция, на която да се интегрират трансмисията, окачването и кабината.
Някои агрегати за арктическия всъдеход, вече са разработвани за други клиенти. В частност, главният редуктор, който е правен за всъдеходите на УАЗ, и който се оказва удачен за новата машина. "Проектът ни е за многофункционален всъдеход, който може да се използва от логистични компани, за газови находища и изследователи на полярните територии", заявява генералният директор на "Ладуга" Валерий Овчинников.
Една от основните задачи на конструкторите е била създаването на колесен редуктор, който да повиши офроуд възможностите на машината. Освен това, от "Ладуга" трябвал ода разработят и собствени гуми със свръхниско налягане и диаметър 1,5 метра. За тях, имало вариант да се вземат продукти на американска фирма, която прави подобни машини, но американците искали да продадат целия си въдеход, а не само колела за него. Все още няма информация какъв двихгател ще се използва за новия модел.
"Идеята е продуктът ни да е платформа, на която всяка компания да конструира завършено превозно средство, според собствените си нужди. Прототип на всъдехода ще имаме още до края на тази година", допълва Овчинников.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 05:29
Последни коментари