Честит рожден ден, Ferrari F40

Когато човек стане на 30 години, обикновено той започва най-силните години от живота си. Когато автомобил стане на 30 години, това може да означава две неща. Или вече е ретро легенда, или е отдавна преживян и забравен. Е, познайте кое от двете важи за един от най-великите спортни автомобили в историята - Ferrari F40.
Моделът е създаден, за да отбележи 40-та годишнина на Ferrari и се произвежда в рамките на цикъл от пет години. Версиите LM и GTE продължават и от 1994 до 1996 година, преди окончателното спиране на модела от производство. Тази кръстоска между 308 GTB и 288 GTO Evolizone обаче ще живее много дълго след това като пример за висините на съвършеното автомобилостроене.
Всичко в този модел е истински шедьовър. Двигателят е V8 от 288 GTO с мощност от 471 к.с., а специфичното при него е масивното използване на магнезий, вместо алуминий. Това води до сериозно увеличаване на теглото и не е случайно, че инженерите са прецизирали всеки грам от средно разположения агрегат, за да бъде достигнат оптимален баланс за автомобила.
Няма серво, няма хиляди електронни системи за подпомагане на водача. Има волан, педали и скоростен лост, които доставят четириколесно щастие на килограми. Това е и първият сериен автомобил на Ferrari, който може да достигне скорост от 320 км/ч.
Тест-пилотът Дарио Бенуци, прекарал стотици часове зад волана на машината по време на пътя и от скицата до шосето, си спомня с умиление развитието на "връзката" между него и F40:
"В началото беше много неприятна за управление. Да сложиш такъв двигател по това време и той да бъде съвместим с автомобил за пътя, а не за пистата, беше трудно. Бяха нужно безкрайни тестове - от турбото, през спирачките, та до амортисьорите и гумите. Резултатът беше перфектна аеродинамика и невероятна стабилност, дори при високи скорости", спомня си Бенуци.
Днес желаещите да видят истински запазен екземпляр от F40 могат да го направят и в музея на Ferrari в Маранело като част от колекцията "Под кожата".













