Chevrolet Corphibian: Екзотичният пикап-амфибия, който така и не стигна до пазара
Представете си колко свободно време са имали инженерите на Chevrolet в началото на 60-те, щом са го използвали за създаването на това: пикап-амфибия, наречен Corphibian. Замислен е като концептуална машина, а ръководството тайно се е надявало същата да се докаже и да се превърне в серийна версия на стандартния пикап Corvair 95 Loadside.
Основните виновници за проекта са Ричард Хълтен и Роджър Холм от Chevrolet, които основали фирмата Hulten-Holm and Company, наели голямо хале в Понтиак, Мичиган и купили един Стандартен Loadside от най-близкия шоурум на Chevrolet.
Първата им мисия била да разработят задвижващата система и механизмът за управление във вода. Двамата се спрели на два пропелера, монтирани зад задните колела, както и на два руля с електрическо управление.
Цялата долна част на стандартния пикап била затворена с панел от фибростъкло, което създателите направили, за да се осигури възможно най-добра хидродинамика и плаваемост. Задната част била удължена с 60 сантиметра, за да може да се побере съдът с хидравлична течност и електромоторите, които управляват руловете чрез система от ремъци, разработена специално за проекта от Хълтен и Холм.
След това трябвало да се измисли начин за управление на руловете и витлата. Двамата инженери подходили разумно и отишли в магазин за лодки, откъдето взели специализирано оборудване за регулиране на скоростта и посоката. След всички тези модификации, Corphibian бил способен на разумна скорост на суша и на няколко възела в спокойни води.
Въпреки че от General Motors първоначално изглеждали силно впечатлени и заинтересовани от идеята, в крайна сметка се отказали от проекта, заради разходите и липсата на силен пазар за амфибии. Говори се, че Хълтен и Холм са били силно вдъхновени от Amphicar, който и до днес се смята за най-успешната амфибия в света – от нея са продадени около 4000 бройки.
Били проведени обстойни тестове на Corphibian, касаещи основно представянето му във вода. Някои от изпитанията можете да видите във видеото по-долу. Машината се оказала доста стабилна във вода и изглежда като чудесна малка „риболовна лодка“, без да се налага човек да се занимава с платформи, лебедки и тн.
След като Chevrolet се отказват от проекта, Хълтен и Холм закрили бизнеса си и единственият Corphibian бил продаден и изчезнал. Той се появил отново през 1993 г., когато колекционерът на амфибии Уоли Уийлър го купил и възстановил до първоначалния му блясък, който се вижда на снимките.