Чудовището Ferrari F12tdf с близо 800 коня
Рано или късно почти всеки слух в автомобилния свят става факт и поредното попълнение в гамата на Ferrari не прави изключение. Представяме Ви производната F12tdf, която всъщност е подобрена версия на своя родител F12 Berlinetta. И не - "tdf" не е дизелово Ferrari (или иначе казано - краят на света), а абревиетура на Tour de France.
Пипнатата версия има много позитиви и съвсем малко негативи. Част от второто вероятно ще бъде цената, която все още не е известна, но със сигурност първородникът Berlinetta ще Ви се стори като Opel-средняк в сравнение с това, за което ще трябва да се бръкнете за наточения звяр. Другият недостатък е лимитираната бройка от 799 машини, които ще бъдат произведени.
Сега положителните страни, които са много, ама наистина много. Новакът е по-бърз, по-стабилен, по-комфортен. Буквално е занитен на пътя с натиск от 230 кг на аеродинамичния пакет при 200 км/ч (срещу 123 за предшественика си). Това се случва благодарение на нов дифузьор, по-голямо задно крило, по-добър ъгъл на предното стъкло и по-добър дизайн на задния капак.
Предната гума е увеличена от 255 на 275 мм. Интересно нововъведение е системата Virtual Short Wheelbase, която представлява активна задна ос. Тя се управлява от софтуер според скоростта, ъгъла и бързината на завиване и също допринаса за допълнителната стабилност на атлета. А тя му е нужна, за да може да изпълнява специалитета си - ускорение от 0 до 100 км/ч за 2.9 секунди, а до 200 - 7.9 секунди до максималните 340 км/ч. Тествано и проверено на Фиорано!
Умишлено остаяме задвижващият тракт за десерт. Двигателят е познат - V12 6262cc, но генериращ допълнителни 40 к.с. до 780 при 8500 оборота с максимален въртящ момент от 705 Нм. За коректното предаване на усилието от буталата към колелата се грижи скоростна кутия F1 DCT с по-къси предавателни числа (6% по-къси), които осигуряват с 30% по-бързо качване и с 40% по-бързо сваляне на предавките.