Cupra Born: по-спортният събрат на Volkswagen ID.3
Първият електромобил на младата испанска марка е факт
Бившето спортно подразделение на SEAT и настояща "пърформанс" марка на испанската компания представи първия си електромобил. Става въпрос за хечбека Cupra Born, който споделя гените на Volkswagen ID.3, но предлага по-агресивен дизайн и, учудващо, по-добра динамика от "донора" си.
Представен преди година като концепцията Cupra El Born, новият електромобил е с по-изострени черти и по-спортни линии от еквивалента на Volkswagen. Акцент на новата машина са изострените предни светлини, по-масивните въздухозаборници, агресивната задна броня с дифузьор и масивната LED-лента, свързваща стоповете.
Салонът доста напомня този на ID.3, но има и редица отличителни черти извън логата на новоизлюпената испанска марка. Така например, дисплеят на мултимедията в Cupra Born е с диагонал от 12 инча, за разлика от 10-инчовия на немската машина. Мултифункционалният волан има няколко допълнителни функции, а седалките са доста по-спортни.
За задвижването на испанския електромобил ще се грижи познатата техника на немския модел. Born ще е със задно задвижване, като в най-базовата му версия то е поверено на електромотор с мощност 150 к.с. и въртящ момент от 310 Нм. Пакетът батерии тук е с капацитет 45 kWh, като позволява пробег с едно зареждане до 340 км и ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,9 сек.
По-мощната версия е с мощност от 204 к.с. и батерия с капацитет от 58 kWh. При нея пробегът е до 420 км според цикъла WLTP, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 7,3 секунди. Изцяло нов и уникален за Cupra Born е пакетът E-Boost, позволяващ максимална мощност от 232 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,6 секунди.
Най-мощният вариант на хечбека може да бъде оборудван и с по-голяма батерия с капацитет 77 kWh. В този случай пробегът с едно зареждане се повишава на 540 км, но пък динамиката спада заради по-високото тегло и ускорението до 100 км/ч става за 7 секунди.
Новият електромобил на динамичната марка ще се предлага с избор между 6 цвята за каросерията, както и толкова на брой различни дизайни на джантите, с диаметър между 18 и 20 инча. Производството ще стартира през есента, като испанската машина ще се асемблира на същите поточни линии като ID.3 в завода на Volkswagen в Цвикау.